Testade något nytt

Hej!
 
Igår var mamma och jag på 20-års jubileum av Väddö Hästsällskap. Det var jättekul att träffa lite gamla bekantskaper samt se bilder från när jag var liten. Vi har ju varit med från starten och jag har ju en del starter från deras tävlingar i ryggen. 
 
Första starten gjorde jag som 5 åring med min shettis My.Z, 40 cm med ledare. Tappade balansen och ramlade av typ vid första hindret men eftersom det var andra regler då än vad det är nu (gud vad gammal jag låter) så fick man 12 fel och fortsätta banan. Hamnade framför sadeln efter varje hinder och mamma drog mig tillbaka och vi sprang vidare. Det tog ett tag innan jag tävlade igen kan jag säga.
 
Men den andra staten i mitt liv gjorde jag på shettisen Ragge och då tog jag hem en rosett om jag inte minns fel. Sedan har ponnysarna avecklat varandra. Terränghoppningar och märkesridning med russet Bulten, clearround hoppningar med det andra russet Brage, maskeradhoppningar och flertalet andra hoppningar med bästa Windy, ett KM där jag red fel väg med min foderhäst Albin, några tafata försök med att hoppa tillsammans med min c-ponny Bugsy och ett nästintill perfekt KM i stilhoppning med Ghost 2009 där vi slutade på 2:a plats. Sedan dess har jag inte varit med på några aktiviteter så det ska bli jättekul att vara med på DJ under 2018 och samla fler minnen som vuxen så att säga. 
 
Min första ponny My.z som jag startade min ridkaririär på och som gjorde att jag kom upp till 100 avramlingar ganska snabbt.
 
 
Men det var inte hästar detta inlägg skulle handla om egentligen utan jag tänkte berätta att jag passade på att använda en ny produkt som jag beställde tidigare i höstas. En saltvatten-spray från Löwengrip Care. Jag testade denna produkt i handdukstorkat hår och fönade håret torrt med produkten i. Blev väldigt fin volym och vågor i håret. Men var tvungen att stabilisera med hårspray för att de skulle hålla. Doften var underbar. Men produkten höll inte upp till mina förväntningar men helt okej för 179 :- men jag får leta vidare till en produkt som håller i mitt hår. Jag har ju ett väldigt tjockt hår så tror att om jag hade haft mindre hår hade det kanske blivit mer effekt såklart. 
 
Tycker flaskan var behändig att använda och bra sprut som fördelade sig i håret.
 
Veckan som kommer bjuder väl inte på så många överaskningar. Ska vara ledig från min praktik imorgon då jag ska till sjukgymnasten. Ska även kolla på Julia när hon hopptränar. Kanske får skritta av Ladde efteråt ;) Sedan blir det praktik resten av veckan. På lördag är Matthias borta på hemvärnsövning så då blir det väl lite hemmadag med Rasmus. Både Rasmus och jag har legat på soffan och snorat samt kollat på Bamse större delen av dagen. Matthias pappa kom och hälsade på så vi fick i oss lite fika och då blev Rasmus piggare. Se om Rasmus blir hemma med mig imorgon eller inte beror lite hur natten blir. 
 
Ha en fortsatt trevlig dag!    
 
 
/ Frida
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fridieee shoppar, Hösten 2017 | |
Upp