Träningsdagbok 2 januari

DJ: Hästarna var upprörda idag också då crossmuppen körde samma sväng idag. Dock höll han inte på lika länge och DJ var lättare att få in i stallet idag. Jag ville även få någonting vettigt gjort idag med honom. Utmana oss lite så longerade en sväng i skritt och trav trotts crossen åkte sina vändor. Jag gillar att utnyttja hela fyrkantspåret när jag longerar och vid bortre kortsidan försökte DJ att skygga undan så då gjorde jag så att vid varje hörn fick han gå in på en volt och skritta några varv. Eftersom han tyckte det var lite störigt med en cross i närheten blev just det där att skritta en utmaning. Men skam den som ger sig. Resultatet blev en väldigt fin och frustande häst som svarade på minsta lilla vink.

Lilla filur

Jag: Idag blev det ett ridpass på min systers islänning Thotha. En utmaning kan man säga. Var även första gången jag red islänning. Hon var väldigt het och tyckte skritta var överskattat och ville iprincip tölta hela ridpasset. Fick jobba mycket på att hålla takten och känner redan nu att magmusklerna fick jobba. Blir en rolig utmaning. Ska bara få tiden att räcka så jag kan rida mer 🐴

Thotha som jag är hästvakt åt. I lördags gick hon en skrittpromenad, igår fick hon rasta av sig i ridhuset och idag blev det ridning
Hälsa och träning, Nedernäs DJ, Ridskolan | |
#1 - - Annie:

Så söt islänning

Svar: Tack!
Frida

Upp