Träningsdagbok 19/1 & 22/1

Sämst att uppdatera på rätt dag... Gäller att hitta sina tillfällen.

I torsdags alltså den 19/1 hade jag studiedag och eftersom vi ännu inte fått några uppgifter blev det till att ägna tid åt DJ och jobba lite extra i Vigelsjö.

DJ blev tömkörd ordentligt på ridbanan i skritt och trav. Var riktigt mjuk och följsam. Ingenting som kändes som att det där behöver vi jobba på utan han är med i matchen 🐴👌🏼

I fredags var det skola hela långa dagen. Och i lördags jobb. Men i söndags var det dags för mig att röra på fläsket 🏃🏼‍♀️

Tog hela familjen ut på 1,5 timmes lång promenad runt Norrtälje. Var riktigt härligt väder också så man fick massa energi ☀️

På eftermiddagen var det dags att rida ut med hela gänget i stallet. Förutsättningarna var väl inte det bästa. Snålblåst och skymning men ut bar det iväg. DJ var lite tittig redan från början men jag känner att det bara är att driva på. Vid en av gårdarna blåste det väldigt och hästen jag hade bakom mig började krångla och då hängde såklart DJ på. Blåste upp sig och körde lite passage. Jag blev lite efter i handen vilket resulterade i att han började protestera och hoppade några gånger rakt upp i luften några gånger. Men kände att jag bara behövde driva ur honom det. Släppte i handen och tänkte bara framåt och det svarade han riktigt bra på. Detta var 6e gången vi rider ut så har ju väntat lite på motgångar och detta kunde jag hantera. Självklart kanske man inte skulle ridit ut med tanke på blåsten men sånna här situationer kommer uppstå fler gånger och enda sättet att lära sig hantera dom är att utsätta sig för fler.

Idag var det inte att tänka på att hitta på något tyvärr. Isbana på ridbanan hoppas det antingen kommer snö eller smälter bort för jag har bokat lektion med Sara på fredag 🏇🏽

Jag ska dock få röra mig idag. Har ridlektion 20:00!

Hälsa och träning, Nedernäs DJ | |
Upp