Träningsdagbok 6/2 samt 9/2

Träningsdagboken blir lite hattig känner jag. Det har blivit ett par veckors uppehåll. Min förkylning ger sig aldrig. I lördags åkte jag till och med på migrän och fick sjukskriva mig 😩

Men i måndags red jag lektion, äntligen! Lånade Julias ponny Ladde och det fick jättebra. Vi jobbade på böjda spår. Ställde hästarna utåt en stund och det lösgjorde verkligen Ladde. Vi jobbade på i alla gångarter och tom galoppen kändes till och med lätt att genomföra. Lite springigt men fick jag bara honom att ta det lugnt blev galoppen väldigt fin.

Igår fick DJ sig ett pass på ridbanan. Han har haft en viloperiod nu dels pga. att det blev två ganska intensiva veckor i början av året och sedan har underlaget verkligen varit piss. Isgata hela banan. Men igår efter jag ätit middag tog jag mig i kragen trotts den kalla kväll som rådde. Och det gick jättebra! Han brydde sig inte om mörkret utan jobbade på. Så nu vet vi att det går! Sedan tror jag även att snön gör mycket att det upplevs lite ljusare ☺

Hälsa och träning | |
Upp