Lucka 3 - Mina skönhetsprodukter

Hej!
Då är vi på månadens tredje dag och dags att öppna lucka tre i min julkalender. Vi har tagit en väldigt lugn dag idag då vi hade folk över större delen av dagen och på kvällen blev Rasmus sjuk. Så vi har tagit en dag i soffan med serier och mys. Vi har även hunnit julpynta vilket ni kan se på min Instastory.
 
Jag tänkte presentera mina skönhetsrutiner. Jag är väl inte den typiska tjejen som är jätteintresserad av smink och ansiktsprodukter. Men håret har alltid varit mitt stagement och snyggast på mig samt det jag får flest komplimanger för så tänkte starta med hur jag tänker där:
 
Nu när jag inte jobbar och är i stallet på samma sätt som tidigare (men det kommer ju självklart bli mer) så duschar jag håret 2-3 gånger i veckan bara. Annars blir det varje dag. Jag använder inga fancy märken utan köper det som finns i mataffären. Men håller mig ifrån V5, Fructis och Nektar just för att jag hört från någon frisör för länge sedan att det är som att tvätta håret med tvål. Jag har Wella just nu men brukar även använda Swarzkopfs. Alltid för torrt hår och alltid schampo och balsam aldrig olika märken på schampo och balsam då dom ska passa varandra och verka tillsammans. Men sedan använder jag silverschampo och jag har fastnat för Löwengrips cares Blond perfect som passar mitt hår och plånbok. Använder inte inpackning och har nog inte gjort det sedan jag flyttade ihop med Matthias och anledningen vet jag inte men känner att jag inte behöver det längre. 
 
Jag använder knappt några produkter. Har någon "leave-in"-kräm som skyddar håret för värme. Sedan har jag även nyligen köpt en saltvattenspray, Både leave-in-krämen och saltvattensprayen är från Löwengrips Care. Luktar gott men leave in krämen gör inte håret mindre frissit som lovat men skyddar nog mot fönens värme lite iallafall. 
Saltvattensprayen har jag ju skrivit i ett tidigare inlägg.
 
 
Lite produkter för ansikte och smink.
 
Till ansiktet använder jag Löwengrip cares "Clean & Calm"-ansiktstvätt samt "The Cream"-ansiktskräm. Använder dessa morgon och kväll och för min hy funkar det. Luktar gott och rengör samt återfuktar. Även bra pris så blev glad när jag testade dessa i början av året och det var en produkt för mig. Tidigare har jag varit ganska ombytlig och inte riktigt fastnat för något märke utan köpt det som legat närmast för stunden på Rusta eller mataffären. Dock har ju jag alltid haft väldigt bra hy så därför har väll det mesta fungerat. Men det jag tycker om med Löwengrips produkter är att det är ett bra arbete bakom dom, fina förpackningar och inte farligt dyrt. Jag har även ansiktsvattnet som jag sprayar några gånger per dag i ansiktet. 
 
Som vardagssmink använder jag fondation som jag alternerar med 2 olika en som mattar och en som ger glans beror lite hur jag vill se ut, mascara och lite rouge. Använder endast mascara på de långa fransarna och inte på nedre raden då jag tycker mina ögon bli mindre när de ramas in. Mitt mål är att alltid ha fransförlägning så jag slipper sminka mig med mascara är sjukt dålig på det och har alltid varit det. 
 
Som festsmink brukar jag som bas sätta en primer, jag använder conceler och därefter fondation. Då använder jag helst den som ger lite glans. Jag gillar att glimma lite bara det är på rätt ställen. Jag brukar ha lite ögonskugga i grå/lila/vit som jag blandar (ni ser exempel på bilden ovanför). Jag brukar ofta använda BUS till utgångar och när man ska iväg på tillexempel julbord och då brukar jag använda bronzer istället för rouge på kindbenen och tuscha med lite highligther. Som ni ser på bilden ovan köpte jag för första gången på flera år puder. Blev ett transparant puder som är bra att bara matta av vissa delar med. Men det är lätt med de vita pudret att det blir fläckigt så testar mig fram med svamp och borste hur jag ska applicera produkten på bästa sätt.
 
 
Den här concelern från Isadora är mitt senaste köp. Passade på under Black Friday. Den har jag använt flera gånger tidigare och det som är bra med den har fler färger så man får det  perfekt. 
 
 
Annars är jag inte så intresserad av produkter som många andra. Men jag blir påmind av mina vänner och familj med att använda bodylotion osv när jag fyller år för då fylls mina förråd på.
 
Sedan på sommaren vill jag bli bättre på att använda solskydd eftersom jag är så ljus. Men det är de där med att det blir ännu ett moment på morgonen som man kanske inte alltid prioriterar. Men måste verkligen bli bättre med det. Speciellt i ansiktet! Det får nästan bli ett nyårslöfte. För utomlands är jag jätte noggrann.
 
Hoppas dagens lucka gav dig något eller du kanske vill lära mig något. Imorgon kommer det handla om ett ämne som också har med skönhet att göra = mat. Vilket passar bra då jag from. imorgon startar en 10 dagars detox.
 
 
Hejdå och ha en bra första advent.
 
 
 
Julen 2017 | |
Upp