Helgerna är för korta

Tur att jag är ledig imorgon. Men det är verkligen skit att bara ha en ledig dag tillsammans med hela familjen. Måste bli ändring.

I fredags vikarierade jag på skolan så när jag kom hem blev det inte mer spännande att vi beställde mat och sedan somnade jag kort därefter. Men gjorde ett tappert försöka att komma upp tidigt på lördagen för att hinna vara lite med familjen innan det var dags att dra till stallet och jobba. Men då blev det som om man vänta på att börja jobba istället så det hanns inte med någonting. När jag väl kom hem från jobbet. Som dock var en väldigt lyckad dag tack vare alla underbara elever och stallvärdar så dog jag i soffan ganska snabbt även den kvällen.

Så idag blev det mys i soffan på morgonen med hela familjen och kaffekoppen. Matlista för veckan skrevs och Matthias åkte och handla medan jag och Rasmus gick ut och lekte på gården. Vi har sån tur att ha en sån stor yta med 4 olika lekparker där vi bor utan att ens behöva se upp för trafik. Så blev några timmars gungande och åka rutchkana. När vi senare kom in satt vi på en film och Rasmus slockna.

På eftermiddagen åkte jag ner till stallet och kopplade på trailern och övade på att backa (mitt ångest moment just nu) Men idag gick allt bra så känner mig lite lugnare inför provet...

Var i samma veva till DJ och gjorde ordning mat.

Känner av nån form av förkylning/ infektion i kroppen så försöker vila så mycket det går. Veckan blir nog ganska lugn. Men måste kravla mig upp på hästryggen någonting. Red bara ett ordentlig pass förra veckan och då på lektion. Behöver komma igång på riktigt snart. Men vet inte hur jag ska hinna allt heller 😞

Livet som mamma | |
Upp