Alla hjärtans-dag

Idag är det alla hjärtans dag och det känns som jag hunnit med ganska mycket denna dag ändå ☺️

Rasmus väckte oss runt halv 9 imorse och då gick hela familjen upp och käkade en god söndagsfrukost bestående av rostmackor och nutella. Idag sket vi i kostschemat kände att nu har vi varit så duktiga i två veckor att en dag inte spelar så stor roll. 

Efter frukosten drack Matthias och jag lite kaffe i vardagsrummet medan Rasmus kolla på Bumbibjörnarna. Rasmus är ganska mysig på morgonen han är inte direkt den som springer runt och härjar utan tar det ganska chill efter frukosten. Jag som är väldigt morgontrött tycker det är jätteskönt att även han verkar tycka att man inte behöver vara aktiv från morgon till kväll 😉

När kaffet var uppdrucket så gjorde jag mig ordning att åka till DJ. Var där ett tag borstade honom och lät han äta sitt kraftfoder inne i lugn och ro. 🐴 på fredag får jag pengar så då ska jag köpa ett nytt schabrak och en sadelgjord (Alexis gamla är för kort 🙈) så ska jag börja vänja in honom med sadel igen. Blir min gamla trotjänare Stübben som får bli hans inridningssadel. Målet är att jag ska sitta upp på honom i mars så nu måste vi ligga i. Har dock inte velat störa honom allt för mycket nu när han flyttad då han redan haft lite problem att komma till ro så vi tar en dag i taget. Viktigast nu är han fortsätter äta och inte faller ur allt för mycket i hullet. 

När jag kom hem från DJ mötte jag Matthias och Rasmus ute på gården. Dom lekte i snön. Jag gick bara upp och bytte om sedan gick vi till ny invigningen av ridskolan. Kvarkan är äntligen över! Och stallet är ett öppet stall 👌🏽 När jag väl var där passade jag på att göra ordning betfor och vitaminer till Ghost då jag tar hand om honom idag. Sedan fick jag en elev i Leilas tävlingsgrupp att rida på honom då jag inte känner mig helt 100 i benet ännu.

Rasmus var vaken hela vägen till stallet och under tiden vi var där men på vägen hem slocknade han. Vad han sov sen! I nästan 3 timmar 😇 så då passade jag och Matthias också på att sova haha så skönt att få ta en powernap ibland 💤💤💤


Nu på kvällen har vi ätit god middag och efterrätt. Matthias håller på att natta Rasmus. Jag ska hoppa in i duschen och sedan tror jag faktist att jag ska passa på att sova jag med. I veckan är det ganska fullt upp varje dag men på fredag är jag och Rasmus lediga igen 😃




Livet som mamma, Vintern 2015/2016 | |
Upp