Söndag

Ryttaruppdatering 😉
Nu har jag ridit 3st ridpass sen senaste inlägget! 

I onsdags blev det en stor herre som heter Brylant. Hoppning på schemat och jag har aldrig kännt mig så osäker på mig själv som jag gjorde denna lektion. Allting kändes så stort på denna herre. Fick inget självförtroende under framridningen ingenting kändes åh shit det här kommer bli bra. Men sista rundan när jag fått lite mer koll på prylarna fått fram hästen i galopp då kändes det lite uppåt. Blev dock inte så mycket hoppning för oss. Men galoppera över bommar räckte för denna gång. Jag tror denna gentleman kommer ge mig självförtroende i hoppning jag ska bara våga lita på honom.

Brylant

I torsdags stod privatlektion på schemat. Fick prova den nya hästen som kom i onsdags till stallet. Hon heter Ingeborga och var en riktigt rolig tös att rida. Iallafall i skritt och travarbetet. I galoppen hade båda svårt att hitta prycklarna men det gick med hjälp av Leilas support. Ingeborga är bara 6år och man märkte att denna häst inte är utbildad av något proffs. Men en väldigt positiv och arbetsvilligt sto som jag tror kommer bli en storfavorit av eleverna. 

Inger

I fredags red jag Nalle på Sandras lektion. Igenridning då jag missade hoppträningen på Rasmus födelsedag. Nalle var mer framåt på denna lektion än när jag red honom förra veckan. Jag hittade knapparna mycket fortare och det kändes som jag red väldigt mjukt på honom denna gång. Kom åt honom på högersidan så han blev lite skuttig och ville komma från mig. Sandra var helt lyrisk så det resulterade i att jag nu får rida honom 5 dagar i veckan för hans utbildnings skull 😄 känns jättebra! 

Nu får vi se vad veckan bjuder på. Har iallafall träning för Lotta på torsdag samt privatlektion för Sara på fredag.

I eftermiddag blir det att åka till DJ och tömköra honom en sväng. Eventuellt rider jag Nalle en stund ikväll beroende hur Matthias mår. Lite förkylt och sonen har tandsprickning så lite gnäll här hemma kan man säga 😉


Nalle ❤️


Hälsa och träning | |
Upp