Det är okej att vara lite ego och säga nej

Något jag lärt mig under året är att det är okej att säga nej. När jag var gravid förra året ville jag hinna med så mycket som möjligt och tjäna så mycket pengar det bara gick så jag jobbade 6 dagar (ibland 7) i veckan hela vårterminen. Mån-fre på körskolan och alla lördagar på ridskolan. 

På sommaren körde jag också på jobb på trafikskolan under dagen och sedan jobba på ridläger under kvällen. Hade även här 2 hästar varav en jag faktist red 5-6 dagar i veckan fram till juni ungefär. Och red jag inte höll jag lektion för den som red Ghost eller var där och mocka, packade höpåsar och fyllde vatten.  Jag hade så fullt upp och det kan vara anledningen till att graviditeten var så bra att den gick någorlunda fort. Men tiden med Matthias blev ju inte så mycket. Vi hade väl en ledig helg tillsammans i juli förra året och sedan kom Rasmus.

Sedan att jag kanske inte njöt så mycket av att vara gravid ångrar jag nu i efterhand också. Utan att det blev ett hinder för mig att inte orka 24-7. 

Rasmus är det bästa som hänt mig och nu när han verkligen blivit en riktigt stor pojke som busar och leker. Ingenting är som förr. Jag pysslar ihop veckorna för att få tid med hästarna så mycket som möjligt utan att familjen ska bli lidande. DJ som utbildas och Ghost som ska hållas igång (främst min ridning som ska hållas igång). På det har jag mitt ungdomsledarjobb på ridskolan som tar sina timmar. Både att planera och genomföra så allt det där extra som uppkommer. 

Persedelvård haha att ens tänka på att smörja sadeln och tränset efter ett ridpass nu för tiden är bara att glömma. Man vill men så tittar man på klockan och inser att snart ska Rasmus sova och man vill såklart hem och vara med vid nattningen så ofta det går. Men där har jag turen att ha världens bästa medryttare till Ghost som faktist tar tag i att smörja sadel och tränset ofta. 

Hemmet är en sån del som jag vill ta tag i men aldrig hinner för det dyker upp nya saker hela tiden. Det råder kaos i vår lägenhet. Städning har väl aldrig varit min stora grej men det är ganska stökigt just nu. Inte smutsig men stökigt. På söndag har jag lovat Matte att vi ska ta tag i vardagsrummet och göra ordning vår kontorshörna.

Mig själv hehe det kan ta uppåt en månad innan jag ens tar tag i att raka benen. Jag kan erkänna att den dagen solen äntligen kom stod jag mellan valet och kvalet om jag skulle ta tag i mina ben eller om jag skulle svettas i ett par jeans istället 😂 Ikväll filade jag fötterna för första gången på hela sommaren 😕 och gå och få predikyr är något jag får ta tag i till nästa sommar. 

Men det kommer komma en tid där jag bara har en häst att ta hand om, en tid där Rasmus inte kommer tycka att sin mamma är den viktigaste personen. En tid där jag kan vara  i stallet flera timmar och bara vara eller faktist göra lite mer nytta.

 Fast stallvärdarna tycker jag är bra och har väldigt kul på mina arrangemang så lite nytta i stallet gör jag 😜 Man ska ta vara på dom yngre ☺️

Sommaren 2015 | |
Upp