Måndag 27/11

Första ensama dagen med Rasmus. Idag började nämligen Matthias att jobba igen efter tre veckor ledigt. 

Vi tog det ganska lugnt på förmiddagen. Rasmus sover ganska länge så jag gick upp före han vakna. Satt på kaffepannan och gjorde ordning gröt. 

Vid 11 åkte vi ut till Penningby och träffade min mamma plus Ossian och Enya. Pysslade lite med Ghost och sedan red dom på banan. Rasmus sov hela tiden i den fina stallvagnen han har. Men det blåste ganska mycket så jag och Rasmus var inte på banan så länge utan gick i i stallet och smörjde ett par tyglar som blivit lite mögliga. Tror inte dom blivit använda på hela sommaren! 

När barnen ridit färdigt så gick vi en promenad längst alen förbi slottet. Hela 3 timmar var vi i stallet och Rasmus sov hela tiden vilket resulterade i att det inte blev någon middagslur för mig. Så därför ligger jag redan nu i sängen. Haha känner mig jättegammal (1månad kvar tills jag blir 23) men nätterna blir inge roliga om man är dödstrött sen innan... 

Imorgon blir det en sväng till stallet igen på dagen. Jag ska longera Ghost är det tänkt. Rasmus fyller 3 veckor imorgon också! Annars är det väl inge mer spännande som sker? Tror inte det iaf! 

Hejdå sålänge <3


Höst 2014 | |
Upp