Onsdag!

Kom i stallet precis i tid idag. Ghost var kvar inne och benlindor och täcke satt kvar på samma vis jag klätt på honom igår kväll. Dock hade han lyckats fått kiss på haserna men gick fort att få bort med mina magiska borstar hehe ;)
 
Vid 7.30 var han lindad, sadlad och tränsad så då var det uppsittning i ridhuset. Skrittade fram honom ordentligt innan jag började jobba honom att bli mer jämn på tyglarna och trampa på i bak. Han trava fram honom ganska länge och tog även någon galopp innan Sara kom. 
 
Idag koncentrerade vi oss mycket på vårt största problem som är vänstergaloppen. Fick lite tips hur jag ska fortsätta jobba med vänstergaloppen genom att rida på volt och minska och öka storleken på volten genom att flytta honom sidvärtes. Jätte bra övning för Ghost som fick mer jämn och rund galopp och jag flöt ut mer på sadeln och hade min tyngdpunkt på rätt ställe :)
 
När jag sedan var klar i stallet gick jag ett varv i spåret med Oscar så han fick rastas ordentligt innan han skulle med på kontoret :) Nu sitter jag här på jobbet. Har käkat min matlåda och ska börja diska iordning här så det är snyggt och fint inför imorgon :)
 
Ska sedan upp till gymmet och köra lite på crosstrainern innan dansen börjar vid halv åtta. Blir bara kondition idag alltså. Imorgon blir det vilodag för min del! Lamis rider Ghost och jag känner att en ledig förmiddag med sovmorgon och en promenad med hundarna får räcka innan jobbet.
 
På kvällen ska jag sitta på styrelsemöte med ridklubben så imorgon blir inte dagen så händelserik känner jag.
 
 
  
Hösten 2013 | |
Upp