Relax take it easy

Blir lika förvånad varje gång jag tar tag i någonting och verkligen lyckas! 
 
Innan jobbet har jag både hunnit med att rida ett dressyrpass för Sara och sprungit ett varv i spåret. Känns som jag kan sitta i min kontorsstol med gott samvete denna dag. Ridningen gick jätte bra. Hittade dock inte svikten i kroppen på samma sak som jag brukar. Var rätt trött och seg hela passet men kämpade på. Ghost gick iallafall jätte bra (som vanligt) känns som han har hittat samlingen och är rätt nöjd att gå där. Förut var det ju mera stånk och stön när vi väl hamnade i samling och för att inte tala om vad mycket slit de tog att komma dit.
 
Nu är det liksom bara att tippa bröstet, slappna av i axeln, stödja upp på yttertyglen, svikta i magen och jogga med fötterna. Haha för er som inte håller på med centrerad ridning låter nog detta som rena grekiskan. Men tänk att rida en häst i samling utan ansträngning. Det tar tid men när man äntligen hittat det så är de en dröm!
 
 
 
Ghost kör sin sista tävling för säsongen på söndag och sedan har jag pratat med Rebecka om att han och Kungen ska ut på bete. Han verkar inte ens intresserad av att stå inne och äta hösilage nu när gräset är grönt i hagen. Vi ska träna på nu fram till skolorna slutar (ca 2 veckor) sedan ska han få en vilovecka med endast skrittpromenader. Tror det kan göra honom väldigt gott. Maj har varit en väldigt intensivmånad med få vilodagar. Men han har ju fått sina älskade skrittpromeader några dagar i veckan där han kunnat koppla av. Träningsschemat för denna vecka ser ut så här iallafall:
 
Måndag: Dressyrlektion m mamma
Tisdag: Longering m mamma
Onsdag (idag): Dressyrlektion med mig
Torsdag: Dressyr lektion med Lamis
Fredag: Gymnastikhoppning med mig
Lördag: Skrittpromenad
Söndag: KM i hoppnig 2st klasser (70cm & 80cm)
Ghost | |
Upp