Joakim Von Anka och tre knattar

Jaha! Då var alla klappar inslagna och snygga och jag kan luta mig tillbaka i soffan med laptopen :) Förövrigt kan jag medela att vårat vardagsrum nu är färdig renoverat och de enda som saknas nu är en ny matta, gardiner och ett soffbord sedan är vårt vardagsrum helt i topp! Kanske att vi ska ha tavlor på väggarna också men de får vänta en stund.
 
 
Idag kan jag äntligen börja känna lite julkänsla. Har varit hos mina kusiner och bakat pepparkakor och pepparkakshus hela dagen. Bytt lite julklappar och jag fick Så mycket bättre säsong 3 på cd, grytlappar i fint julmotiv, popcorn direkt importerade från USA och massa choklad :D GOTT!!!
 
Pepparkakshus :D
 
Gjorde ett gäng hästar (frukter)!
 

Förutom att baka hela dagen så var jag i stallet imorse hos Ghost och red en sväng i ridhuset och sedan en sväng ute. Han är så jäkla stadig just nu! Tror det hänt massa i min ridning denna häst när jag suttit på massa hästar så Ghost och jag hittar varandra direkt nu! Nästa lördag ska vi rida lektion för en tjej som håller på med centrerad ridning de ska bli riktigt spännande :) Kanske hittar flera knappar då både i mig och på honom.
 
De bästa när jag rider nu är att jag vet att vi bara kommer bli bättre. Nu när jag tagit tillbaka honom på heltid. Många undrar om jag verkligen har pengarna och tiden för detta men jag känner att ridning är egentligen den enda sak jag riktigt brinner för och JA de är SÅ värt att lägga ca 70 000:-/år (som de kort och gott kostar att ha häst på fullinackordering och allt annat nödvändigt den behöver som skoning, vetrinär osv...)
Varför ska jag sitta som en Farbror Joakim med massa tusenlappar på kontot när jag kan leva ett liv som jag verkligen vill ha. Man kan ju liksom dö imorgon!!!
 
Gurra idag! I ny grimma jag köpte till honom på Globen som han fick i julklapp idag <3
 
GOD JUL! 
 
 
Vinter 2012/2013 | |
Upp