Jag förstår inte ens att jag gör detta

Men allt handlar just nu om att komma tillbaka till skolan. Ta igen allt plugg och kunna gå i skolan.

 
Hästen är det ju klart med resten av året och lite till så han har jag släppt men skolan måste jag komma i fas med.
 
Var till läkaren igår och nu ska jag börja belasta foten och gåträna med min aircast-stövel och kryckor. Men jag vägrar ta mig till skolan med dessa grejer dels för att jag kommer inte klara av att ta mig upp och ner till tunnelbanan det går inte. Folk är för okänsliga och stressade på morgonen så att ens våga sig ner i tunnelbanan kommer jag inte göra om jag inte kan gå ordentligt. 
 
Så funderade om jag kanske kan köra in men det blir ju väldigt mycket pengar i bensin, tullavgifter och parkering. Jag tror Norrtäljebussen inte kommer bli problem att åka. Bara jag sätter mig på nedervåningen så går det säkert bra både till och från Stockholm. 
 
Så kanske buss in till Tekniska och sedan taxi sista biten kan bli ett alternativ? Men Matthias knäckte den smarta idén om att det kanske går buss till Skanstull från Tekniska! Och vet ni det gjorde det. Så kanske ordnar sig ändå. Även fast restiden ökar med 30 min med buss än tunnelbana...
 
Men ska träna vidare med att gå gå gå och försöka bli av med hjälpmedlen. Men läkaren trodde det skulle ta upp till 6 veckor och jag har endast 2 veckor på mig 😥 om jag inte förlänger sjukskrivningen men har ingen större lust med det heller..
 
På måndag ska jag iallafall börja på min praktik. Ska vara på Rimbo Hälsocentral. Har en bekant som jobbar där och som ska vara min handledare. Anledningen att jag kan göra praktik är just att till praktiken kan jag köra själv och det är ju ett stillasittande arbete så likaväl som jag sitter här hemma kan jag göra nytta. 
 
 
Skolan | |
Upp