Mitt 2016- Januari- april

Dags att knyta ihop säcken och skriva en klassisk årsresume. Detta år har varit väldigt spännande, utmanande, utmattande och väldigt roligt!

Januari börjar året
I januari hade vi fortfarande kvarka på ridskolan. Jag och Sophie började årets första timme i stallet och höll hästarna sällskap. I ursnygga overaller!

Rasmus började förskolan lite smått. Jag hade ambition att börja på universitetet men hoppade av efter 2 dagar. Kände att det inte skulle passa in i livet.

Jag jobbade ca 10-15timmar i veckan på ridskolan. Vilket blev en väldigt bra start efter 1,5år som föräldraledig.

Den 25e januari kunde ridskolan öppna sin verksamhet och jag började rida "kvarka" hästen Ingeborga. På vår första lektion var vi mer i luften än på marken men kände att denna häst är en oslipad diamant.

Den sista januari flyttade även DJ till sitt nya stall i Finsta. Nu skulle hans utbildning tas tag i under våren.

Nyårs outfit
Snart dags för förskola
Ingeborga aka Inger
DJ första möte i nya stallet
 

Februari kommer näst
I februari hände inte alls för mycket spännande saker. Livet rullade på. Vi kom in i rutinerna för förskolan, nya stallet och mina arbetsuppgifter på ridskolan. Den 19e februari blev en sorgensdag för hela familjen då vi blev tvungna att säga adjö till vår fina hund Oscar ❤️

Efter drygt 14år hos oss fick han somna in
DJ på sin nya lösdrift
 

Mars & april har knopp i håret
Vid mars fick jag mer och mer timmar på ridskolan och jobbade ungefär 25 timmar/ vecka. Hade fler grupper och mer ansvar. Kom in mer i verksamheten och hade en väldigt rolig vår.

Framför allt med "mina"personalhästar Ingeborga och Dilba. Typ dom första stona som verkligen fångat mitt intresse 😍

Rasmus hade även ditt första besök hos frisören under våren och blev helt plötsligt en stor pojke 😐

Kom igång med longeringen och invänjning av sadel och träns med DJ och den 28 mars satt jag upp för första gången. Under april skrittade jag honom uppsuttet med mamma hållandes i longerlinan.

I april började även våren komma mer och mer. Sophie och jag såg De vet du på club12. Vilket var hur kul som helst.

Kämpade på med ridningen och red lite på Ingeborga för Sara.

Fick även hem mitt älskade nya fina släp som vi kallar Robban då registreringsnummret är ROB

Jobba ridskolehäst från marken
Hos frisören
Uppsittning check
Hjälpande hand i stallet
Träna mer uppsittning
Första "rid" turen
Dansa är kul med jag föredrar att supa
De vet du
Ingeborga in action
Stolt ägare till Robban
Våren spricker fram
 
Vintern 2015/2016 | |
#1 - - Maria:

Gillar att det är fler som rider unghäst i grimma👍🏻
Hur kom det sig att du flytta egentligen? Kunde han inte utbildats där han stod?

Svar: Hej! Ja han hade dragit ur två vargtänder en vecka innan och veterinären rådde oss att inte ha bett under några veckor. Nu när jag rider eller tömkör får han ha tömmar/tyglar i remonten men ändå ha bettet i munnen fast man inte tar i det. Jo han hade kunnat utbildas där han stod. Men när vi hade kvarka på ridskolan var inte jag välkommen trots att jag om någon var noga med alla hygienrutiner och hade flera lösningar som inte stallägaren där DJ stod accepterade så då valde vi att flytta. / Frida
Frida

Upp