Läsarfråga

Hej! 
Kan du beskriva din drömhäst?
 
Tror Ghost kan checka av alla mina önskemål av vad en drömhäst är för mig. Enda nackdelen kanske är hans storlek han skulle gärna fått vara 20cm högre + att han har lite särskilda behov när han ska åka transport och lastas. Någonting som jag tycker är viktigt är att känna tillit till sin häst. Att man vet hur den reagerar i olika situationer, att den lyssnar både från marken och ryggen samt att den kan kontrollera en förändring.
 
DJ vet jag inte riktigt var jag har än. Han är ung och det enda vi gör är att leder i grimman, binder fast i stallgången och sköter om (borsta, lyfta på hovar osv.) Eftersom han står på den gården han är född på och aldrig åkt någonstanns vet jag inte hur han reagerar på andra platser vilket ska bli spännande den dagen vi ska åka iväg. 
 
Han har dock fått uppleva några förändringar denna sommar. Vi har gått in i stallet från en annan sida (finns 2 ingångar man kan leda in) Vi har skött om honom i boxen samt på 2 olika stallgångar en lite smalare och en som är bredare. 
 
Men om jag ska beskriva min drömhäst är det dessa faktorer som passar in:
 
* Hanterbar i stallet och när man leder till och från hagen
* Trafiksäker 
* Arbetsvillig
* Lätt att lasta
* Hellre svårfödd än lättfödd (skönt att kunna släppa på bete utan att dom blir som tunnor)
* Anpassningsbar 
* Självständig. Ska inte behöva ha sällskap i hage och stallet utan ska kunna gå själv om situationen kräver det. 
 
 
 
Ghost, Nedernäs DJ | |
Upp