Min födelsedagsvecka!

Nu har det gått för lång tid sedan jag skrev igen, men jag har ju mina anledningar ;)
 
Denna vecka har jag fyllt år, varit på efterkontroll och jag har kommit igång med träningen!!!
 
I tisdags så var jag som sagt till MVC på efterkontroll. Och allting såg bra ut så jag fick klartecken att börja träna och rida igen!!! I onsdags så var jag och Rasmus ute på en långpromenad här i Norrtälje och på kvällen var jag uppe och körde lite cirkelgym. I torsdags fyllde jag år! Så nu är jag gammal kan man säga... Men vilket år det varit :D Kan nog säga att livet som 22 endast var en promenad på rosa moln <3
 
På min födelsedag blev jag uppvaktad av min syster och hennes barn på dagen och på kvällen blev jag firad av Matthias och Rasmus. 
 
I fredags var Rasmus och jag till Ghost på morgonen och longerade honom sedan var vi förbi Lamis på kontoret och grattade henne. På kvällen var vi till mamma och käkade middag, fick lite presenter där och kollade på Idol. 
 
Igår (alltså lördag) var hela familjen till Ghost och jag fick äntligen hoppa upp på hans rygg! Han kändes jätte hög och kraftig haha men annars kändes allt ganska bekant :) Vi skrittade ut en stund och sedan provade jag att trava och galoppera på banan... Eh ja vi (jag) har lite att jobba på kan man säga...
 
Idag åkte jag iväg tidigt själv och red ut en sväng med honom. Han var lite mer på tårna idag så gav man honom fingret tog han hela handen. Så fick sitta med järnskänklar på honom så fort han tänkte bakåt och hemåt för han gjorde sånna där typiska Ghost kast bakåt. Så de blev hårt mot hårt på en gång. Så lär ha träningsverk imorgon som heter duga. 
 
Men viktigast var att jag inte blev rädd eller osäker av hans små påhitt utan stod på mig hela ridturen. Har hört att man kan bli lite feg som mamma men det funkar liksom inte med en ponny som Gurra G som gärna kan ta över om man inte visar honom direktiv direkt!
 
Kommer bli en omställningsperiod nu för min kropp känner jag nu när jag sitter i soffan. Men ska verkligen vara duktig och ta tid att stretcha och mjuka upp mig varje dag så jag inte sitter som Agda 80år innan jag ens fyllt 25år. Oj bara 2 år kvar nu! Hujjedami
 
 
 
 
 
 
Höst 2014 | |
Upp