Everybody's lookin' forward to the weekend

Dagen började klockan 6 imorse när klockan ringde. Var lite motigt att gå upp men lyckades komma upp i tid, sätta på mig joggingkläderna och vara i stallet vid 7. Dock joggade jag inte till stallet då jag har en äcklig träningsverk sedan hemmapasset i tisdagskväll och springturen i onsdags. Ville även spara min energi till ridningen. 
 
Var lite hinder uppbyggda på stora utebanan så jag tog med mig Ghost ner så han fick röra sig efter nattens boxvila och beta lite i ridbanans kant. Han har blivit jätte dålig på att äta hösilaget inne för han vet att gräset är grönare och godare ute. Så då kändes det lite skönt att han fick lite i magen innan han skulle ridas :)
 
Byggde upp en studs med 3 hinder med 3 meters avstånd ca 50cm höga. Sedan la jag lite travbommar på medelinjen och ett räcke i mitten på ena kortsidan.
 
 
På framridningen jobbade jag mycket med skritt och trav övergångar, galoppbyten och tempoväxlingar. Han tyckte verkligen allting var jätte spännande. Jobbade även över bommarna jag lagt ut. Var så himla kul. Dock lite kämpigt med träningsverket som gör att jag inte blir så rörlig som jag egentligen vill vara i kroppen.
 
När han kändes uppvärmd hoppade jag lilla räcket några gånger i båda varven och sedan hoppade jag studsen i båda varven några gånger. Resultatet blev en rundare och jämnare galopp och svetiig ponnyponke <3
 
 
 
 
 
 
Nu efter jobbet väntar en promenad ner till stallet. Ska hjälpa en tjej som ska klippa sin ponny. Hon ska låna min klippmaskin så måste visa hur man rengör den osv :) Sedan ska jag ta in lite hästar innan jag ska hem till min underbara sambo och laga lite tacos mys <3 Standard på fredag ju :)
 
Idag blir de ändå lite extra firande eftersom idag är det exakt ett år sedan Andreas och jag skrev papper på lägenheten <3
 
At work | |
Upp