Finns hopp om oss iallafall!

Denna veckas ridning har iallafall börjat bra för engång skull. Förra veckan gick Ghost och jag omkull på lilla ridbanan när vi galopperade. Hästen bara försvann från mig. Vet inte riktigt vad som hände men obehagligt var det...
 
 
Som tur var gick passet 2 dagar efter riktigt bra och min rädsla försvann rätt snabbt. Var lite skakis efter omkullridningen så visste inte hur spänd jag skulle vara. Men med De vet du i högtalarna och en häst som var arbetsvillig gick det strålande :D
 
Passet igår gick också bra! Lamis har ridit hela helgen när jag varit på Åland och jag har inte fått någon uppdatering på vad hon gjort så körde ett rätt vanligt joggpass med lite tempoväxlingar och öka minska steglängden i alla gångarter. Körde även mycket övergångar och någon busgalopp då han hade ganska mycket överskottsenergi i kroppen. Han vilade ju i måndags eftersom jag inte visste hur jag skulle må när jag kom hem från Åland ;) 
 
Idag körde vi igång lite med att hoppa små hinder. Var riktigt kul fast vi höll på att inte komma ner på banan då han var rädd för 2 parkbänkar som stod staplade på varandra :O Kan ju faktist anfalla! Men vi kom ner tillslut utan att jag hoppade av :) Hade börjat passet med att skritta ut ca 15min på långtygel så på banan joggade jag igång honom och tröck på ganska mycket på engång så han skulle komma igång ordentligt. Han frustade glatt och sedan kom vi in i lite galopparbete från skritt. Så duktig ponny <3 Hoppade alla hinder vi skulle hoppa för dagen i trav och sedan i lite galopp och byta galopp över. Avslutade med en liten bana och då hoppade vi ett hinder jag inte ändrat något på som var ca 80cm och det hoppade han utan att blinka som avslutning. Man kände i hela honom att han verkligen ville fortsätta och visa vad han kunde. Men det blev att jag joggade av honom och sedan skrittade ut en runda igen :D
 
Ikväll ska jag ut till min syster på Väddö och grilla. Sover där och imorgon bitti åker jag till DJ och myser innan jobbet :) Ghost ska endast skrittas imorgon så tänkte ta 2 flugor i en sväng när jag varit ute och sprungit i spåret ta honom på en vända från marken. Så jag kommer ner i varv och får bort slagg + han får skrittas en sväng utan ryttare :)
 
 
 
Min lilla bana idag! 2 hinder som saknas på bild bara :)
 
 
 
Allmänt | |
Upp