I choose to be happy

Jag tror inte jag är den enda som välkomnar detta regn och vill ha barmark 1 februari! Komsi komsi nu våren! Är så trött på alla kläder man måste ta på sig för att ens utstå att vara ute, rida eller bara umgås i stallet...
 
Imorse tänkte jag först ta sovmorgon och låta Ghost vila för jag hade extremt svårt att somna igår kväll. Låg och tänkte på framtiden och pengar. Pengar pengar pengar det styr mitt liv just nu. Men jag tänker fortsätta leva som jag gjort även fast jag har mer utgifter än tidigare (nu när Gurra är helt tillbaka i mitt liv) Det får bli mindre pengar på sparkontot helt enkelt och kanske inte utlandssemestrar varje år. Men vad gör det?
 
Jag har valt att ha Ghost i mitt liv och ha ett ansvar för honom. Han är en för snäll varelse att köra runt med. Jag kommer aldrig svika honom och låta ännu fler människor komma in i hans liv kommer bli alldeles för rörrigt för honom. Vi vet ju inte hur länge han kommer vara kvar på denna jord. Det kan vara 10, 15 år lika väl som det kan handla om 2 eller 5år. Varje dag räknas <3
 
Du och jag Grabben <3
 

Nu åter till ridpasset jag och Ghost hade idag. Skrittade fram ganska länge. Mamma hade kört rätt hårt med honom igår på sin lektion. Mycket skolor och han hade varit helt slut efter. Men man kände att hon kommit åt rätt knappar för han var mjuk från start idag. Körde övergångar skritt trav halt som uppvärmning, lite serpentiner. Sedan galopperade jag på ett tag på lång tygel. Kunde plocka upp honom i båda varven och han svarade riktigt fint på mina hjälper. Körde sedan igenom programet vi ska rida på söndag (om det blir en tävlingsklass) kändes väldigt dåligt, hittade inget flyt... Men tog mig i kragen och körde vissa delar av programet som avslut och då funkade allt. Det gäller bara att jag har 100% koncentration så funkar det. Börjar jag tänka "Hmm vad ska vi käka ikväll?" tappar både Ghost och jag ridning en evighet innan jag får till det igen. Så skärpning nu Frida och fokusera!
 
 
Söt Misse i stallet <3
 
 
 
 
Ghost | |
Upp