So I'll go, but I know I'll think of you ev'ry step of the way.

Dags för mig att släppa bomben om vad som kommer hända med Ghost och mig i höst. Eftersom nästan alla redan vet om de i stallet pga namnskylten på ridskolan redan är uppe.
 
Jag har länge vetat om att jag kan bli något inom ridsporten främst hoppning. Jag har fått förklarat av min tränare så många gånger att jag kan nå svår hoppning bara jag vill, tyvärr är de Ghost som begränsat mig. 
 
Som ni vet har jag precis köpt lägenhet, jag har alltså ett lån att betala av, har en hyra att betala varje månad + att jag ska ha mat.
 
Ghost i sin tur har också en hyra, han ska ha nya skor varannan månad, vi ska åka på träningar (för min skull), han har en försäkring, han ska vaccineras osv osv.... Ghost kostar pengar. Pengar jag har men som känns så väldigt onödigt att lägga ut då han inte kommer kunna ta mig till de höjderna jag vill tävla. 
 
Då har jag bestämt att ridskolan ska bli fodervärd till Ghost. Då får Ghost möjlighet att lära ut sina kunskaper till nya ryttare. Precis som han lärt upp mig. Jag tror Ghost kommer trivas att bli riden av andra som inte har samma krav på honom som jag har. Jag rider ju honom som en tävlingshäst ska ridas inför de stora tävlingarna. Dock kommer jag inte lämna honom helt i fred utan de är jag som kommer rida ut honom i skog och mark och säkert känna lite på banan att han inte tappar allt för mkt muskler. Han är ju en väldigt kul häst att rida ;)
 
Vad jag i gengälld får. Är att jag spar en jäkla massa pengar som jag kan lägga undan och då kan spara ihop till en till stjärna som jag kan få utvecklas och åka på tävlingar med, detta kanske inte kommer ske i år eller nästa år men någongång kommer de ske. Jag måste bara hitta råmatrialet kunskapen har jag ju inom mig.
 
För att inte tappa min ridning kommer jag 2gånger i veckan rida lektion i Rimbo. En hopp och en dressyr. Där får jag chansen att rida olika typer av hästar + att jag får mer kunskaper + håller igång min ridning. 
 
 
Jag hoppas att ni inte dömmer mig för detta beslut, eller att ni tycker att jag är egoistisk. Jag tycker att de är jätte sorgligt att inte kunna behålla min vän, den bästa vän jag haft som jag sagt att jag aldrig kommer göra mig av med. Men han är inte långt borta, han kommer inte åka någonstanns, han kommer stå kvar i samma stall, i samma box och ha kvar sina hagkompisar, enda skillnaden är att de inte är jag som kommer träna och tävla honom utan några helt för mig okända personer. Men jag kommer kunna hålla koll, inverka och självklart mysa med honom så fort jag har tillfälle. 
 
 
Detta kommer bli bra och så fort vi har en egen gård kommer Ghost flytta dit, de är ju inte direkt så att han kommer vara ridskolehäst livet ut <3
 
En av de första gångerna jag red Ghost
 
 
 
Ghost | |
Upp