Ett tag sedan sist

Hej!
 
Ja ni vad hände där? Mitt i min julkalender tog det bara stopp. Orken och motivationen tog slut samtidigt som jag kämpade med massa annat inför jul och en ny termin i skolan.
 
Så vad har hänt sedan sist? 
 
 - Jag har jobbat. Vad jag har jobbat. Efter min praktik fick jag reda på att det behövdes en receptionist till vårdcentralen i Norrtälje. Sökte och fick jobbet :) Så hela januari och februari samt en bit in i mars jobbade jag i receptionen och fick även möjlighet att skriva journaler. Vad jag lärt mig mycket! Och vilka fina människor jag fått möjligheten att lära känna <3  Så i mars när det var dags att återgå till skolbänken var det med en känsla av vemod, jag kan ju det här! Men det har gått bra att börja skolan igen. Fått in rutinerna och skrivt ett prov som jag hade väldigt bra resultat på. Har en större tenta nu på torsdag som gör att jag sitter lite på helspänn. 
 
- Jag har varit sjuk (mindre kul dock) hela februari var jag sjuk till och från. Två eller tre lördagar låg jag med feber för att sedan vara pigg igen dagen efter. Super skumt. Men under mars så har jag mått bättre och kommit igång med träning och ridning ordentligt.
 
- Den kanske mest intressanta frågan för er är om jag kommit igång med ridningen igen? Och svaret är JA! Ja jag kan rida igen. Tack vare att jag fått låna Julia och Therese fina ponny Ladde har det gått väldigt fort. Har även hunnit rida DJ 3 gånger senaste månaderna också och det har gått jättebra. Dock går det ju bäst att rida Ladde eftersom han är lite mindre och stadigare men tycker inte att det varit några större konstigheter att rida DJ de få gånger jag haft möjligheten. Igår gick flytten från Victoria till Stall Andviken i Kvilunda där DJ nu ska bo. Känns jättebra! Jag gillar omgivningarna där och rutinerna samt att alla är så schyssta och att man får komma och gå som man vill utan att känna att man är i vägen. Jag kände det redan idag när jag och Louise var ut att detta kommer att bli bra.
 
Planen med DJ för tillfället är att Louise kommer hjälpa mig mycket till en början för att sedan vara DJs medryttare 1-2 gånger i veckan. Jag är inte alls i den formen jag var i somras. Jag är även rädd att foten ska skadas eller få en smäll igen. DJ är en stor häst och nu till en början ganska spänd på allt nytt vilket är helt naturligt. Så att ha Louise som är stadig med mig är guldvärt. Så tillsammans nu måste vi försöka hitta ett sätt att nu först och främst vänja oss själva vid hästen och han ska vänja sig vid oss. Han har varit med om mycket det här halvåret han varit hos Victoria och matats in med nya intryck hela tiden. Vi ska fortsätta jobba vidare med det Victoria gjort men samtdigt försöka backa bandet lite och arbeta honom lite mer hållbart. Louise är väldigt mycket för att rida ut och arbeta i skog och mark och det är asnyttigt för DJ för att han ska hålla reda på sin stora kropp och jag behöver hitta tillbaka till ridningen i min kropp igen. Så det kommer bli en spännande vår det här och säkert mycket sena kvällar och tidiga mornar. Men hurni det gör inget för det är ju ändå helt fantastiskt att jag faktist är tillbaka igen!
 
 
 
 
 
 
Nedernäs DJ | |
Upp