Onsdag, kost och sånt.

Idag är det onsdag och jag har varit hemma från praktiken. Rasmus har varit hemma från förskolan med mig.  Matthias berättade att Rasmus var så stolt i tisdags när Matthias informerat pedagogerna på förskolan att Rasmus skulle vara ledig idag. Sånt värmer.
 
Varit jättefint väder så det är synd att jag inte är så pass rörlig att vi kan gå ut men det kommer väl med tiden. Rasmus har pysslat med lego hela tiden. Han är så pysslig med sina legobilar. Han plockade isär varenda bil och la hjulen för sig, motorhuvuden för sig osv. förskolan säger att han är en riktig constructor och matematiker och det tycker jag är häftigt hoppas det håller i sig hela livet.
 
 
Anna kom med fika vid lunchtid. Jättegod äpplekladdkaka och vaniljglass, så gott!
 
 
 
Resten av dagen blev det lite vila och filmtittande. Väldigt skönt faktist. När Matthias kom hem lagade vi middag idag blev det kycklinggratängen från "Dags att bli smal" och den var sååå god. Längtar redan till lunchen. Någonting jag märkt efter denna månad vi käkat LCHF är att jag inte alls saknar det här med potatis, pasta eller ris. Samt att jag blir mätt betydligt fortare än i början. Fett mättar verkligen och gör att man håller sig mätt. 
 
LCHF-plättarna vi ätit till frukost de senaste lördagarna håller en otrolig mättnad jämfört med dom vanliga man äter som bara lägger sig som en degklump i magen och man är hungrig en kvart senare typ. 
 
Det känns även som att jag kan kontrollera min hunger bättre. Det är som Katrin skriver i boken "Dags att bli smal" det är inte farligt när magen kurrar då får den ta energi av de som finns att ta på kroppen. Jag känner heller inte av något sötsug. Nu idag åt jag i och för sig äpplekaka och glass men det är inte alls som förr när det inte fanns ett stopp i mig. Då hade jag fortsatt dagen med att skicka sms till Matthias att köpa godis på vägen hem eller liknande. Så detta känns väldigt bra. Kontroll över hungern och kontroll över sockret, check på den!
 
 
Matthias kan verkligen laga mat. Kycklinggratäng med squash, paprika, champinjoner och grädde.
 
Jag har även kommit igång med träningen. Körde mitt 4e pass efter starten förra måndagen. Idag blev det mest mage men har ett träningsschema med armövningar. Vågar inte riktigt göra övningar där jag belastar fotleden än men på måndag ska jag till sjukgymnasten så då kommer jag få mer klarhet hur jag ska stärka upp den. 
 
Tog lite mått idag och på en vecka har det hänt en del. Så ska verkligen köra på med detta. Ska även kötta genom jul och nyårshelgen. Klarade Allahelgona och halloween utan godis så då ska jag även klara dom helgerna. Kanske gör något julgodis som är godkänt av LCHF men annars känns det som att nötter är ganska gott det också. 
 
Veckans mått. Kan berätta att vänster lår är mindre än höger lår sedan olyckan eftersom jag inte fått belasta det på flera veckor. Det är därför jag tror höger lår gått ner 1 cm mer denna vecka för att vänster lår redan är "smalt". 
 
Imorgon och på fredag är det praktik som gäller igen och i helgen ska jag och mamma på 20 års jubileum hos Väddö Hästsällskap och på söndag ska vi försöka ta oss ut till landet och rusta för vintern.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hälsa och träning | |
Upp