Nytt till köket på landet

Hej!


Matthias och jag har en önskan om att köket på landet endast ska innehålla de man verkligen behöver. 

Eftersom vi köpte stugan av min mormor med innehåll så är mycket av hennes gamla grejer kvar. Eftersom hon inte har möjlighet att rensa eller förvara så ska allt egentligen skickas på tippen men jag har ju varit där varje sommar så sakerna är ju minnen för mig fast jag förstår att allt inte går att sparas för då får vi inte stugan som vi vill ha det.

Tanken är att inte ha några köksskåp kvar utan endast raden med spis, diskbänk och endast lite hyllor för kastrull och stekpanna. Där skafferiet är vill vi istället få in kylskåp och frys som just nu är placerat i allrummet. 

Sedan har vi en länga där vi kan få in ett skåp för att ha vissa skafferivaror och tallrikar, bestick mm. och i veckan hittade jag det perfekta skåpet på Facebook. 

Så fint! 

Imorgon ska vi dra på oss varma kläder och stänga igen stugan inför vintern. Ska bli kul att åka ut. Har inte varit där sedan augusti. 

Unungehöjden | |
Upp