Ett tufft beslut har tagits

Det är dags att berätta något. Jag vill att ni ska höra det från mig och inte genom ryktesspridning där versionerna kan bli oändliga. Jag har beslutat att sälja Ghost. Jag har redan en köpare. Det är Cecilia som hade Ghost som unghäst och som utbildat honom.



De senaste två åren har Ghost hamnat i skymundan då jag fått barn och DJ har tagit väldigt mycket tid. Jag har testat att ha honom utlånad med olika resultat. Det viktigaste i beslutet har varit att han inte ska säljas som tävlingsponny där risken finns att han säljs vidare. Utan jag har blivit lovad ett livslångt hem  med mycket kärlek och  utevistelse. 

Jag vill inte bli dömd för mitt beslut. 
Jag vet att jag alltid sagt att man inte ska sälja en vän men verkligheten kom ikapp. Men jag ser det inte som att Ghost åker bort utan han kommer bara hem igen. Vi har bara djuren till låns. 

Jag och Matthias kör upp Ghost till Örnsköldsvik på Valborg. ❤

Ett riktigt tufft beslut men jag har fått väldigt mycket stöd från alla runt omkring. Men jag kan ännu inte föreställa mig den saknaden jag kommer känna när han inte står i stallet längre. 

Ghost | |
Upp