Sommar

Vi har varit hemma i lägenheten i 2 dagar nu. Matthias åker iväg några dagar med vänner imorgon och är borta över helgen. Jag och Rasmus blir kvar i lägenheten till söndag sedan tar vi nog katten och åker ut till stugan igen. Matthias är tillbaka på måndag.

Idag har det blivit en hästdag för mig. Först var mamma och jag ut till DJ för att se om jag kunde börja sätta igång honom. Överskottsenergi delux med bockningar och sparkar rätt upp. Så valde att inte sitta upp idag. Eftersom han var så het blev han väldigt svettig snabbt och med svetten kom ju bromsarna. Som han störde sig på och då vill man inte riskera att hoppa upp om han associerar bromsar med ridning. Nej unghäst ska man rida när det är så lite störningsmoment som möjligt så här i början. Men roligt att börja sätta igång honom lite smått nu.

När jag kom hem åt jag lunch och drog till nästa stall. Där hämtade jag hem Ghost så han fick stå inne en stund medan jag grävde ur en del i hans box. Ska börja skura stall första helgen i augusti. Så då måste bädden ut. 

Valde att inte rida idag. Kände att värmen var lite för intensiv. Så tog en pysseldag. Ska rida imorgon istället. Blir lite varannan dag ridning just nu när Lamis är borta. Blir nog ganska bra  för Ghost så här första veckan på bete också. 

När jag släppte ut Ghost idag möttes vi av en springande Präktig 🐴❤️ sedan gick dom en liten promenad i hagen. Så roligt att se hästar umgås.

Imorgon som sagt åker Matthias. Vår barnflicka kommer vid 11 så jag kan ta och rida. På kvällen blir det middag hos min farmor. På fredag ska jag, Rasmus och Anna min kollega från ridskolan åka till Bondens glasscafe på Väddö. På lördag ska jag lämna Rasmus hos min mamma under dagen så jag kan rida och se till hästarna och då får jag middag när jag kommer tillbaka. Och under söndagen så måste vi kolla till Ghost bara och sedan packar jag nog in allt i bilen och drar till landet. För sedan är Lamis äntligen tillbaka från sin resa så jag behöver inte passa Ghost på samma sätt då. 


Sommaren 2016 | |
Upp