Lördag

Hej! Rasmus och jag sitter och myser i soffan. Han kollar traktorer på paddan och jag kollar på nån Beverly hills serie 😉


Idag är det lördag och vi började morgonen med att städa köket och Rasmus rum. Vår lägenhet är så stor (i mina mått mätt) så brukar dela upp städningen. Vi har även hunnit med att diska om all disk från diskmaskinen för nu är det nog så att den sett sina bästa dagar. Vi flyttade ju in hit för 2,5år sedan och redan då var den inte helt 100 men den har iallafall klarat att hålla rent vardaglig disk som bestick, glas och tallrikar. Men haft svårt för grytor och bunkar mm. Så det är bara att inse att en del av semesterkassan kommer gå till en ny. Men då slipper man allt dubbeljobb som är nu! 

Nu har vi iaf ätit lunch och vilar från städningen. Ska fylla tvättmaskinen med  tvätt också. Vi åker nog ut till stugan själva imorgon blir så uttråkad i lägenheten och nu är det så fint väder att man längtar ut! 

Min mamma kommer och hämtar Rasmus vid 15 och då går jag till stallet direkt och rider ett pass på Ghost. Sen är jag bjuden på middag där så åker ut till henne när jag är klar och käkar. Blir nog kvar där resten av kvällen så vi slipper vara ensama. 


Passet med Ghost blir bara en liten skogstur. Han har gått både torsdag och fredag i ridhuset varav i torsdags väldigt hårt dressyrpass med mig.

Bomträning i torsdags


Ghost | |
Upp