En konstig vecka

På en vecka kan mycket hända. Den veckan som varit har nog varit den mest händelserika sedan Rasmus föddes haha.

 Det började förra tisdagen med att jag åkte in till Trafikverket för att skriva upp för andra gången eftersom jag inte lyckades hålla nerverna i styr första provet. Denna gång klarade jag provet galant 👌🏽 

På bussen hem helt överlycklig ringde telefonen och det var Stockholms universitet som ringde... Jag hade kommit in som reserv på lärarprogrammet. Tackade ja till platsen tänkte jag måste ju testa iaf. Hem med den nyheten för Matthias och även ridskolan. 

Blev lite pyssel det som väntade var att Rasmus skulle vara tvungen att gå på dagis 25-30tim/vecka trots att Matthias gick ner i arbetstid. Jag skulle vara tvungen att sluta jobba på ridskolan. 

På onsdagen åkte jag in till Frescati för att iallafall känna efter. Virrade runt på campusområdet hittade inte dit jag skulle på lektion under torsdagen. Blev redan då osäker. Hittade iaf till bokhandeln där jag köpte böcker för 1200:- 💸 åkte hem mejlade med läraren som var kursansvarig och fick iallafall hennes telefonnummer ifall jag inte hittade fram på torsdagen. 

På torsdagen satt jag på bussen igen irrade runt ännu en gång och letade efter skyltar som inte fanns :/ fick iallafall tag på läraren som hjälpte mig att hitta rätt. Gick på första lektionen som var räkneslära hon pratade om matematik. Jag hade inte haft en tanke att som grundskolelärare läser du alla ämnen. Där började tankarna snurra. 

Hängde på några och åt lunch var ett väldigt trevligt gäng. Dom verkade vana att gå i skolan några hade läst kurser på universitet tidigare. Nästa lektion var föreläsning akademiskt skrivande herre min je. Jag blev osäker på mig själv hur ska jag fixa detta? Nästa inlämning är om 10 dagar. Alla andra är en vecka före mig.

På vägen hem hade jag bestämt mig jag kan inte fortsätta. En annan gång i en annan tid i ett annat ämne.

 Ringde Leila hon blev glad. På fredagen satt jag på kontoret på ridskolan och gjorde det jag är bäst på administrera. Ta kontakt med kunder, påminna om fakturor och svara på frågor. På lördagen hade jag hand om stallvärdarna fick ha två roliga lektioner för dom. Kändes så enkelt jag är hemma i stallet ❤️🐴

Just nu ligger Rasmus och sover bredvid mig han har varit hemma från dagis både idag och igår. Jätteförkyld 🤒 jag börjar också känna mig lite snorig så ska passa på att vila jag med. Jobbar ikväll ☺️👍
Livet som mamma | |
Upp