Ledig onsdag

Nu är hösten här. Man märker att mörkret kommer tidigare och tidigare och att luften känns svalare.

Jag gillar hösten. Jag tycker det är mycket behagligare att vara ute när man slipper svettas ihjäl så fort man går 1meter 😉 Även fast denna sommar och semester har varit helt fantastisk så är det riktigt skönt att vara tillbaka i rutiner och vardagen igen.


Efter betesläpp och ridlägeravslut i mitten av juli så satte sig kroppen i nån form av latmask läge. Inte haft lust att rida så mycket eller ens hålla på med hästarna. Med Ghost har jag fått kämpa det dagar jag haft honom för att ta mig till stallet och rida. Med DJ har det varit lättare då vi hade planerat en lång vila. Det har ju bara varit att åka dit borsta av, spraya, smörja näsan och fylla vatten typ. Även fast det varit meckigt med att han varit själv större delen av sommaren så har det funkat. Men nu är han tillbaka på gården och har kompis att leka med ❤️

Idag är Rasmus och jag lediga. Vi ska äta lunch hos min faster och vara där en stund. Sedan åker vi till DJ för lite longering och pyssel tillsammans med min mamma.

Ikväll ska jag rida Ghost en sväng på banan. Sedan hinns nog inte så mycket mer med denna dag.

Vi hörs!

Sommaren 2016 | |
Upp