Idag har hĂ€starna levererat đŸ‘ŒđŸŒ

Idag har bÄda mina fina hÀstar levererat pÄ topp! Började med DJ och longerade i bÄda varven utan inspÀnning. Idag var han mycket lugnare frÄn början. NÄgra smÄsprÀttar men annars vÀldigt mycket mer koncentrerad pÄ mig. Högergaloppen blir det lite byten och korsgalopp om vi inte timar fattningen pÄ rÀtt stÀlle eller kommando men det kommer mer och mer. Idag satt jag pÄ inspÀnning i bÄda varven efter han vÀrmt upp igÄr hann jag bara ha inspÀnning i vÀnstervarv.

Jag anvĂ€nder mig bara av en lös gummisnodd pĂ„ yttersidan för att han ska fĂ„ lite inramning och jag tycker han jobbar bra med den đŸ‘đŸŒ I högervarv hade han dock en tendens att dyka nerĂ„t i galoppen nĂ€r den satt pĂ„. Men vet inte om det var inspĂ€nningen som det berodde pĂ„ eller om tröttheten kom smygande. Imorgon kommer DJ fĂ„ vila sĂ„ kommer jag förhoppningsvis sitta upp pĂ„ fredag om allt stĂ€mmer vid uppvĂ€rmningen. Med unghĂ€st Ă€r det alltid dagsformen som fĂ„r bestĂ€mma.



Med Ghost idag sÄ började jag nere pÄ stora ridbanan. Skrittade fram lÀnge och sedan vid uppvÀrmningen sÄ satte fokus pÄ att bÀra upp sig direkt. Jobbade halt-skritt-halt-skritt. Lite ryggning och sedan övergick jag till jogg dÀr han varannan bokstav fick korta stegen och varannan lÀnga ut.

Man mÀrker att veckan som varit mest handlat om att bara komma ut och röra sig för han var sÄÄ arbetsvillig (han fick en spark förra veckan som gjort honom nÄgot oren i h.bak men som nu försvunnit). Körde sedan galopp pÄ raktspÄr med lite lÀngre tygel.

UngefĂ€r nĂ€r jag började kĂ€nna mig varm i klĂ€derna kom det ner ett gĂ€ng lektionsryttare sĂ„ vi var tvungna att byta bana sĂ„ gick faktist in i ridhuset. DĂ„ blev han lite ofokuserad men efter ett tag hittade vi varandra och bĂ„de han och jag varandra. Och den sista kvarten kĂ€ndes det som han och jag dansade fram. Hade ingenting i handen utan kunde bara sitta och svikta med och hĂ„lla positionen i alla gĂ„ngarter. Det löddrade sĂ„ fint ur munnen pĂ„ honom. PĂ„ fredag fortsĂ€tter vi jobba pĂ„ samma sĂ€tt â˜șïžđŸŠ„

Ghost, NedernÀs DJ | |
Upp