Farsdag

Hej! Idag har det varit farsdag 😊 nĂ€r jag var liten firade vi aldrig morsdag eller farsdag. Vi tĂ€nkte istĂ€llet pĂ„ dom som inte hade nĂ„gon mamma eller pappa.

Men sen nÀr jag flytta hemifrÄn blev iallafall farsdag ett sÀtt för mig att hinna trÀffa min pappa pÄ. BÄde jag och pappa har ju alltid sÄ fullt pÄ veckorna med jobb och trÀning (kanske inte sÄ mkt jobb för mig just nu men innan jag fick Rasmus) sÄ vi hinner knappt ses och pÄ helgen gör man sÄ mycket annat sÄ dÀr Àr det ocksÄ svÄrt att hinna trÀffas.

För mamma och jag som har hĂ€starna och trĂ€ffas mer med dom faller det mer naturligt att ses Ă€ven pĂ„ vardagar! 

SĂ„ idag kom pappa och Eva pĂ„ lunch och fika. De fick Ă€ven se charmören Rasmus som har sĂ„ mycket bus pĂ„ gĂ„ng just nu att jag fĂ„r slita mitt hĂ„r 🙈

För Matthias blev detta hans andra farsdag. Förra Ă„ret var Rasmus en liten plutt pĂ„ 1 mĂ„nad nĂ€r det var farsdag. Matthias var borta pĂ„ övning med hemvĂ€rnet den helgen sĂ„ det var första gĂ„ngen Rasmus och jag sov sjĂ€lva sedan förlossningen. NĂ€r Matthias kom hem hade Rasmus och jag tagit en promenad ner pĂ„ stan och köpt en ToscatĂ„rta. 

Idag firades den ocksĂ„ 😄😄😄
 Rasmus sov enda till 9 sĂ„ bĂ„de jag och Matthias fick sovmorgon (bara en sĂ„n sak) sedan vid frukosten fick Matthias ett kuvert med presentkort till Cervera. 
Matthias har Ă€ven fĂ„tt lite kvalitĂ©s tid med sitt tv-spel sĂ„ jag hoppas han Ă€r nöjd med sin farsdag sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt ❀

Nu ligger Rasmus och jag i sÀngen och ska sova. Imorgon Àr en ny vecka och nya tag!

 Skit kvarkan i stallet hĂ„ller i sig men det kĂ€nns som vi kommer klara det. Bara bita ihop och hĂ„lla tummarna att ingen mer hĂ€st blir sjuk denna vecka âœŠđŸŒâœŠđŸŒâœŠđŸŒ
Hösten 2015 | |
Upp