Det kunde ha varit perfekt

Här ligger jag nyduschad i nytvättade sängkläder och Rasmus ligger och sover i sin säng. Låter det inte underbart? Jovars om det inte bara nu skulle vara så att jag har en smärta i ländryggen att jag inte vet om jag kommer att kunna ta mig upp ur sängen efter natten.

Jag har sedan sommaren när jag blev ganska stor och tung i och med graviditeten haft ont i samma ställe men det har gått att kontrollera smärtan. Den har gått över med vila och den har mest varit något som gått att leva med.

Efter förlossningen hade jag ont lite var stans. Nacke, rygg, handleder och axlar jag läste mig till att det berodde på amningen. Kroppen är inte van att sitta i den ställningen. Tyckte att det blev bättre vecka för vecka jag blev starkare.

Nu någon månad tillbaka har smärtan i ryggen kommit till och från om något intensivt. Rasmus har ju blivit tyngre men jag ammar honom ju inte alls lika ofta som när han var ett spädbarn nu handlar det max 1 timme/dygn gentemot 12-16timmar/ dygn.

Men jag bär honom ganska mycket och jag bär fortfarande liggdelen till vagnen upp och ner för trappen och jag bär även babyskyddet. 

Problemet har inte stört mig på hästryggen fören i måndags när jag red men jag tyckte det lossnade ganska fort. Men idag... Det gick inte att sitta ner i traven. Galoppen gick men traven var bara att glömma. Så det blir troligtvis tack och adjö till att tävla på söndag... Så jäkla tråkigt i och med att jag faktist varit ganska sugen. Men jag ska vila torsdag och fredag nu från ridningen och på lördag är det Lotta träning! Så efter jag ridit för Lotta ska jag känna efter om det blir tävling eller ej. 

Men jag måste ju lösa detta med smärtan och hitta källan till problemet. Teorin är ju att jag har blivit snedbelastad  under alla månader som gravid och sedan efter förlossningen och nu har kroppen låst sig så. På tisdag ska jag till kiropraktorn och få hjälp. Hoppas verkligen jag kan få ordning på detta. Skulle vara skönt att slippa smärtan. Och han kan säkert ge tips hur jag ska stärka min kropp hemma. Jag går ju ganska mycket hemma utan att göra något så då kan jag ju lika gärna stärka mig. 

Rasmus fick sitta lite på Ghost idag 
Livet som mamma | |
Upp