Rasmus skrämde mig igår



Igår satt Rasmus någonting i halsen när han låg på golvet och jollra (troligtvis dregel) och började att hosta och hosta.  Han försökte samtidigt få luft och då hörde jag att de inte gick och ögonen började tåras på honom och han fick panik så slet upp honom och la honom i mitt knä med rumpan uppåt och klappade till. Då  lät han först jätte konstigt som en rap fast mer hostigt. Fortfarande i panik! Så jag ställde mig upp och lutade honom mot axeln och klappade på rumpan igen och då hostade han igen och blev först helt tyst och då gick jag mot telefonen måste ringa 112 tänkte jag men just då hörde jag honom börja andas igen dock var han otroligt ledsen och skärrad och jag helt stressad och bara skaka och grät. Som tur var kom Matthias hem några minuter efter och kunde lugna ner mig. 

Allting hände så fort säkert inom 1-2 minuter från de jag hörde honom börja hosta tills han andades igen men de kändes som en evighet. Usch usch men jag har en känsla att detta inte är sista gången Rasmus kommer skrämma livet ur mig :/ 
Livet som mamma | |
Upp