Inte långt kvar nu!

Inte långt kvar av mammaledigheten nu! Eller ah jag började ju faktist jobba i januari i år när Rasmus var 3 månader men då endast lördagar sedan har det bara trappats upp och nu jobbar jag lite mera men ännu inte fullt.
 
Vad händer i vår då? Nä, jo, jag vet inte. Väntar på svar om jag kommer in på sjuksysterprogramet eller lärar högskolan men ska även söka en distanskurs på Strömsholm fast den börjar inte fören senare i vår. Spännande och se vad som händer. Blir lite knapert i början av våren om jag inte kommer in. Då måste jag börja leta lite mer jobb. 
 
 
Hästarna på ridskolan står still i status kan man säga. Ingen är symtomfri men ingen är allvarligt sjuk. Hoppas att det vänder snart! Blir galen om jag inte får rida snart.... Önskar verkligen ingen detta elände. Dock så får jag vara med om massa annat spännande istället för att rida lektion. Tappskokurs, kurser med sjukgymnast, kurs med Lotta och studiebesök på Strömsholm. I helgen var vi till Strömsholm och idag var det andra träffen på tappskokursen. Så nästa vecka blir det prov! Lite prestationsångest, men skulle verkligen vara skönt att få godkänt och få den där kompetensen. Den behövs ju för att bli diplomerad hästskötare, den utbildning alla ridlärarutbildningar kräver typ :D
 
 
Strömsholm
 
 Tappskokurs
 
 
Nu dom sista veckorna före jul ska verkligen bli min och Rasmus veckor. Vi kör på sovmornar har inga större krav på att hitta på saker utan vi leker här hemma, äter goda luncher och mellanmål, imorgon ska vi till öppna förskolan och på onsdag ska vi träffa Sophie. Den här tiden när han är så liten kommer ju aldrig komma tillbaka. Så nu ska jag njuta för fullt. Det är så tacksamt att ha en så cool son som Rasmus han är verkligen bäst <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Livet som mamma | |
Upp