Borta bra men hemma bäst

Blir lite hattigt med inlägg här på bloggen känner jag 😊 men men ni får stå ut! Värdesätter tiden med familjen mer.

Nu har vi varit på Malta i 4 dagar kom hem i natt. Vi har haft underbart väder, språkmissar, massa mat, en nöjd bebis och letande efter möjligheter att värma mat till honom. Lite kaos men det har varit skönt att vara borta. 🌞

Flygresorna har varit jättebra! På resan dit var Rasmus vaken mest hela tiden. Hans kusiner underhöll honom massor. Massa annat kul att titta på fanns det ju också 😉 På resan hem sov han nästan hela tiden förutom vid start och landning.

Med mormor på resan dit

Sovande på resan hem

Både vid starten och landningen höll han sig lugn. Snutta på mig och snutta på nappen. Var lite svårt att amma eftersom han är så lång och det är ju ganska trångt vid säterna men han blev aldrig ledsen eller verkade besvärad av trycket i öronen.

På hotellet har han precis som hemma fått sova med mig. Första natten/morgonen va lite jobbig för han blev hungrig och jag hade ingen mat att erbjuda från brösten och allting på hotellet var stängt så vi hade ingen möjlighet att värma upp vatten till ersättning. Men han fick käka banan och då blev han nöjd.

Övriga dagar fick jag igång mer mjölk eftersom jag ammat mer än hemma blev det liksom som en ny beställning från hans sida. Precis som efter förlossningen 😜 Men det kändes bra att kunna amma där borta eftersom då vet man att han fick i sig ordentligt med vätska samt ordentligt med näring. För vid frukosten som var buffé var det roligare att titta och le åt alla människor än att äta gröt eller ur flaskan. Samma sak vid middagen.

Glad kille på morgonen ❤️

Att ta sig fram på Malta med barnvagn var inte jätte idealiskt men det gick. Vi hade ju köpt en liten och smidig resevagn från quinny som verkligen är perfekt. Ska ha den som shoppingvagn nu när vi är hemma. Bästa var att vi kunde checka in den som handbagage så vi kunde ha med den enda fram till flygplanet sedan slog vi ihop den och då tog personalen hand om den och sen låg den framme när vi kom av flyget. Smidigt!

Matthias och vår lilla smidiga vagn.

Vi kom hem i natt och idag har Matthias varit ledig. Jag fick sova enda fram till 11 medans grabbarna gick upp redan vid 8. Sedan åt vi en långfrukost med äggmackor och kaffe. Mös med lille katten som blev så glad i natt när vi kom hem inatt. Min farfar som också bor på i Vigelsjö fick äran att ta hand om honom. Var nog skönt för han har varit ute om dagarna. Hade han varit hos pappa som vi bestämt tidigare hade han fått hållt sig inne.

På eftermiddagen var vi iväg och köpte en ny bilbarnstol till Rasmus 2an liksom för nu börjar babyskyddet bli lite trångt 😔 Var ett super erbjudande så fick både bas + stol för 2500:- skulle egentligen kostat 3300:-. Blev samma märke vi har på babyskyddet maxicosi och Rasmus satt jättebra i den. Nu ska han bara gå upp.dom sista 500g sedan är han redo att byta 😝👍

Bilstolen 👍

Nu ikväll var vi först till mamma och sa grattis 😊 eftersom det är hennes födelsedag ☺️ dock firade vi ju henne hela Malta👏  Sedan har vi käkat lite middag och nu innan jag hamnade här i fotöljen med lite chips i en skål var jag ner till stallet och tittade på Ghost som hopptränade.

Rasmus sov i sin älskade vagn. Så skönt att han ryms i liggdelen fortfarande. Sittdelen är enorm och det känns som han kommer bli ganska ostadigt i den i början.