Helgen

Helgen har varit helt underbar på alla sätt och vis. Mycket har vi gjort och det är undebart när tiden bara susar iväg men att man ändå känner sig utvilad!
 
I lördags började jag med att åka till Penningby och Ghost. Ville kolla vilken hage han hamnat i och dom hade äntligen flyttat ner till hagen vid stallet! Hade även sån tur att hästarna till och med stod vid grinden. Perfekt för mig som har lite jobbigt att gå just nu!
 
Så Ghost fick följa med in och bli ordentligt ompysslad efter 2 dagar som vildhäst ;) Kände att jag hade ork över när hästen var ren så longerade även honom ca 20 min. Han var så jäkla pigg. Hoppa runt och busade varje gång jag fattade galopp. Men efter en stund så arbetade han väldigt fint med inspänningen. Goa ponny
 
Så här nöjd såg han ut efteråt när han fick sitt älskade kraftfoder :)
 

Efter Penningby var det bara att åka hem, duscha och åka och handla lite och sedan åka iväg till Väddö och syrrans familj. Fira lite födelsedagsbarn. Käka god lunch och fikabröd :) På vägen hem stannade Matthias och jag till vid Roslagsbro och myste en stund med min fina fina unghäst DJ. Underbar individ <3
 
 
Kan säga att när vi kom hem senare slocknade jag direkt på soffan. Blev väckt av underbaraste Matthias med middag. Typ världens godaste hamburgare med potatisträningar <3 På kvällen blev det senare popcorn och hallonsoda framför Desperat Housewifes. Så kul att kolla på alla säsonger igen när det inte går något bra på tv längre!
 
Igår gick jag upp tidigt för att sitta och skriva lite protokoll på hemmaklubben. Var en LA:3a och det gick jättebra att skriva fast det var lång bana och ett helt nytt program för mig. Se om jag behövs nästa helg också :) Är så lärorikt att skriva! Tyvärr blir man bra sugen själv att sitta upp och köra. Men men nästa vår kan nog jag och Ghost åka och tävla en lokal för träningens skull :)
 
 
 
Direkt efter jag var klar på ridskolan åkte jag ut till Penningby och hjälpte Wilma med hoppningen. Hoppade lite brutna linjer. Körde lite lydnad med att bryta av till trav och lägga volter innan nästa språng osv. Avslutade med att bygga upp en oxer också som hon fick hoppa som en dogleg (räcke-oxer). Han hoppar längdhinder så jäkla bra så det är så himla kul att se! Nästa vecka blir det omhoppningsvängar på schemat ;)
 
 
När jag senare kom hem trodde jag att jag skulle vara helt slut efter att ha gjort dessa saker. Men kände mig ovanligt pigg. Åt lite mackor som meliis, planerade lite middag och även mat inför kommande vecka. Sedan gick Matthias och jag en promenad med Oscar som inte trivdes hos syrran och som fick åka hem till oss istället. Efteråt åkte vi och handlade inför veckan och sedan hem och gjorde pizza! Så himla gott det blev :D
 
 
På kvällen blev det att kolla på Bigbrother som börjat. Men blev lite besviken att norrmän också ska vara med! Blir liksom inte samma sak. Liksom jag förstår inte norska så bra?
 
 
Ska sammanfatta sommaren 2014 i nästa inlägg så håll utkik. Dags att starta en ny kategori inför höstens äventyr!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sommaren 2014 | |
Upp