Lördag!

Lördag idag och natten till idag var ganska jobbig... Dålig sömn på dagen under fredagen vilket resulterade i en väldigt trött Frida när Rasmus vaknade på natten. Inte nog med det var han också ganska trött så han somnade väldigt snabbt vid amningen och blev liksom inte mätt och vaknade snabbt inpå igen. 

Men ändå var jag i stallet strax efter 9. Ghost skulle iväg och tävla så skulle hjälpa till och lasta. Men idag var han bara trasslig. Blir så trött på den där ponnyn ibland alltså! Även fast vi verkligen gjorde precis som han vill ha det dög ingenting. Inte ens äpplen smakade gott idag. Så efter nästan en två timmars kamp fick vi ge oss då jag var tvungen att åka hem till min son och Wilma skulle ju iväg till tävlingsplatsen och hjälpa till där. Jag fick iallafall över honom dit jag ville innan vi gav upp så han inte "vann" men nu jäklar måste jag köpa en transport och traggla den där biten att stå kvar i transporten tills bommen stängs och inte kasta sig ut. 

När jag slängt ut hästen i hagen lite besviken över att vi inte skulle komma iväg på tävling idag så åkte jag hem. Matade Rasmus och sedan sov vi middag.

Vid tre åkte jag och Rasmus tillbaka till stallet för att göra klart allting till Ghost då jag inte hann det på morgonen. Borstade även hela hästen som såklart rullat i lera och samlat på sig massa kardborrar i svans och pannluggen... 

Sen nu på kvällen har väl inte så mycket hänt. Matthias lagade god fisk till middag. Rasmus har badat. Jag unnade mig lite popcorn ikväll :) 

Imorgon kommer lite kusiner till mig över + faster och farfar :) Fika lite och visa upp Rasmus.:D 

Ska även gå promenad innan mörkret faller tänkte jag. Vintertiden startar ju imorgon så man får ta vara på den tidiga delen av dagen. Men med lite kaffe i kroppen så brukar hela världen vara som ett stort rosa moln för mig :)

Rasmus vag han har i stallet. Idag bäddad med ett av Ghost schabrak för en glömsk mamma missade att ta med åkpåsen ;)

Höst 2014 | |
Upp