Tisdag morgon

Gick upp med Matthias imorse så sitter i min favorit fotölj och dricker lite kaffe :) 
 
Ska åka till Ghost om en timme. Blåser storm så blir ingen ridtur som jag tänkt. Ska jobba honom i skritt på banan tänkte jag. Skittråkigt men vad ska jag göra då? Vad jag saknar att rida :( Jag red ju igår men det var inte alls samma sak. Visst var det mysigt att skritta över alla vallar endast i linne, inte en insekt och Ghost som muntert skrittade på men jag vill arbeta. Jobba och känna svikten. Hitta dom där magiska ögonblicken på hästryggen.
 
Hur lång tid kommer det ta innan jag ens får rida. Slutet av november? December? Nästa år?! Ber att ingenting går sönder eller att jag måste snitta för då jäklar kommer det ta lång tid innan jag får rida...
 
Hur lång tid sen kommer det ta innan jag får känna dom där magiska ögonblicken? Det kommer ju inte vara samma människa eller samma häst när jag sitter upp. Det kan vara det värsta som finns. Man vet hur det ska kännas åsså gör det inte det.... Man vet hur man ska göra men kan inte för man inte orkar i kroppen eller kroppen är inte med på noterna. Tussigt värre :(
 
Igår var iallafall Matthias och jag till DJ. Var där i fredags också med mamma och herregud vad han växt på sig. Så jäkla snygg. Han har blivit så mörk i pälsen nu när sommarpälsen är framme. Min fina <3 Matthias var jätte duktig på att hålla. Ska få lite mer ordning på DJ nu några veckor framåt så kommer det inte vara några helst problem att jag åker dit själv snart. 
 
 
 
 
 
 
Våren 2014 | |
#1 - - Sophie:

Det kommer bli bra ska du se, Frida. Jag hjälper dig och peppar dig så mycket jag bara kan, och så tränar jag jättegärna med dig sedan när du kan komma igång lite lätt med vad nu du kan göra! Frivillig barnvakt har du också så småningom när du vill göra något eller bara komma bort. ;) Allt kommer att bli så bra så :)

Svar: Åh vad skönt att veta :) Tack så mycket Sophie <3
Frida

Upp