Longera mera

Imorse vaknade jag alldeles för sent. Min äckel mobil (nu låter jag som en liten 14årig flicka med PMS) ringde inte imorse heller. Ska bli så skönt att få en ny mobil nu i veckan. 
 
Men gick en liten promennix med Oscar, åt frukost och drack kaffe. Packade kläder för jobbet och lunch. Klädde på mig lite träningskläder och sedan åkte vi till stallet. Ghost var för engångs skull nere vid grinden så slapp gå och leta efter honom ;)
 
Borstade av honom och vid 10 kom mamma och hjälpte mig sätta på tömkörningsgjord och hänga på inspänningarna. Vi letade även fram en longerlina. Gick en promenad en stund och sedan på banan lät vi honom gå på linan en stund utan inspänning och sedan spände vi in honom så han skulle gå lång och låg. Efter ett tag spände vi in lite till. 
 
Han jobbade på bra i båda varven slappnade av bättre efter några galopper. Detta kommer jag jobba med dom dagar jag inte har medryttare. Han har gått lite si och så senaste veckan. Mamma har varit borta och Lamis har slut spurt i skolan. Men snart snart får han gå mer ordentligt. Här är senaste veckan samt planering för denna vecka:
 
Måndag 2/6: Vila
Tisdag 3/6 Skrittpromenad
Onsdag 4/6 Uteritt och jogg med Lamis
Torsdag 5/6 Skrittpromenad
Fredag 6/6 Jogg m bom med Jenny
Lördag 7/6 Vila
Söndag 8/6 Vila
 
Måndag 9/6 Longerad 20min
Tisdag 10/6 Dressyr med Lamis
Onsdag 11/6 Vila (hovslagare)
Torsdag 12/6 Ev Lamis hinner rida 
Fredag 13/6 Jogg med Jenny förhoppningsvis 
Lördag 14/6  Skrittpromenad
Söndag 15/6 Ev Lamis rider 
 
Måndag 16/6 Dressyrlektion för Sara, Lamis rider!
 
Uppföljning senare ;) 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp