Hoppning på schemat

Ska hoppa lite med Ghost imorgon bitti tänkte jag. Se om hans kropp klarar det eller vad man ska säga. Vi kan ju inte förbjuda honom från att hoppa fören vi vet hur han blir av att hoppa. Så imorgon blir det en ganska lätt övning som jag gjort på en hoppträning på ridskolan för Johanna för några år sedan.
 
2 hinder på en långsida. Lite vinklade så hästen inte bjuder mot det andra när man hoppar det ena, utan man kan naturligt lägga volter osv emellan. Blir inga höjder utan typ kryss på sin höjd 50cm. 
 
Med en äldre häst med skavanker måste man pröva sig fram. Han har peppar peppar inte varit ofräsh på 2 veckor nu. Han har fått varva ner gått enklare pass med medryttare och även uteritter. Hårdast går han med mig på söndagar. Men imorgon blir det som sagt lite mer galopp än vanligt, på lördag får han gå lektion med någon av mina elever och på söndag joggar jag honom i ridhuset. 
 
Mamma hade ridit dressyrlektion i tisdags och då hade han varit oförskämt pigg. Lamis kämpar på ute på sina 2 timmars ritter här  i Roslagen och Emma rastar av honom i ridhuset. 
 
 
 
Ghost | |
Upp