På fredag flyttar Ghost :)

Idag var en sån där dag när allting verkligen bara flöt på i ridningen. Hade kunnat sitta och rida flera timmar för Ghost var verkligen sååå perfekt och fin <3 Jag glömde ärligt bort tiden, glömde bort att jag inte ätit middag och glömde helt bort tiden. 
 
Vid halv åtta var iallafall hästen avskrittad och det var väl tur för sedan skulle han ju ryktas igen och göras ordning för natten. Men efter åtta var jag hemma och fick god middag bestående av pytt i panna :) 
 
 
Var ju även årsmöte idag. Fick choklad eftersom jag hjälper till och jobbar på lördagar :) Hade verkligen inte behövts tycker mina lördagar i stallet är dom bästa. Har verkligen fått ordning på stallvärdarna och fått in en bra rutin som fungerar. Ska försöka hinna ner till stallet i veckan och gå på några "studiebesök" på dom andra ridlärarnas lektioner för att få lite inspo. Är svårt när man själv aldrig rider lektion att få bra ideer till lektioner som när man var mer aktiv och red för instruktör 1-2gånger i veckan. Skärpning på detta!
 
 
 
Som rubriken lyder flyttar ju Ghost ut på landet på fredag. Ska faktist bli ganska skönt dock blir ju denna vecka lite annorlunda då jag ska försöka packa lite varje dag för att allting ska gå så smidigt som möjligt på fredag.
 
 
Har iallafall kommit på lite + och - inför flytten för att folk ska få lite mer förståelse varför vi valt att göra så här :)
 
+ med Penningby:
Varierande underlag på uteritter. Inga mera sura vallar att genomföra galopparbete på utan bara traktorstigar och kilometerlånga grusvägar utan trafik! 
 
Längre utevistelse för hästarna. 
 
Ghost får en boxgranne. Han är ju väldigt isolerad i sin "hingst"box i Vigelsjö
 
Uteritt sällskap. Har aldrig haft sällskap i Vigelsjö när jag rider ut, vet inte om det är mig eller Ghost det beror på men jag har alltid ridit ut själv där. I Penningby får man nästan alltid sällskap.
 
Stallpass en gång i månaden!!!!!!!!!!!!!!! Inga mer upp klockan 5:15 en söndag!!!
 
Månadshyran är nästan 2000:- lägre. Mer pengar på sparkontot inför DJs utbildning!
 
- med Penningby
Inge ridhus. Dock ska ju Ghost inte tävlas mer så det finns inge krav att han ska gå "hårt" varje dag. Är det busväder kan man med gott samvete ta en kortare promenad.
 
Mocka och packa påsar själv varje dag. Dock känns det inte så jobbigt eftersom det bara är för en häst + att man är ju ändå där och rider :)
 
Vackra ponny <3
 
 
 
 
 
 
Ghost | |
Upp