Do we simply turn our heads And look the other way Well the world turns

Idag ringde klockan 5.15... myysigt att ha hund och häst. Hade inbokad ridlektion vid 8 och har Oscar denna vecka så bara bita i det sura äpplet och gå ut med honom innan jag skulle bege mig till stallet där jag skulle infalla mig klockan 7. 
 
Hade tagit in Ghost igår kväll så tog det rätt lugnt i regnet på väg till stallet och tänkte att tur att jag tog in honom annars hade han varit dränkt när jag kom och vad tror ni då personalen hade gjort då jo släppt ut honom på morgonen fast jag hade sattit upp lapp... Aja han hade fått ett regntäcke på sig iallafall så han var inte super blöt. Men ändå.. Så jag blev blöt och lerig på vägen fram och tillbaka till hagen och fick helt plötsligt jätte brottom att göra ordning hästen till ridlektionen.
 
 
Men men jag han rida fram en liten stund innan Sara kom. Ghost har under några dagar markerat på vänster fram när jag travat fram men det har runnit iväg efter ett tag och han har gått rent resten av passet i alla gångarter. Idag var han helt ren från början. 
 
Dock reagerade Sara på att han var lite svullen i vänster fram och hade en liten bula på insidan av skenbenet. Men detta försvann efter kanske någon kvart på lektionen. 
 
Ghost gick iallafall hur jävla fint som helst på lektionen och nu förtjänar han en ordentlig sommarvila. Pga hans svullnad. Han kommer gå som vanligt med Lamis imorgon men inte hopptränas på fredag som planerat. Så på fredag blir det en skrittpromenad på morgonen. Vila på lördag och skrittpromenad på söndag. På måndag om mamma kan blir han longerad annars får han vila. Kör lite varannan dag nu fram till 10/7 när vi åker till Norge då han kommer vila helt en vecka. Lilla gosegubben ska ha det bästa <3
 
 
Juste hehe jag har fått sommarjobb på ridskolan igen :) Ska jobba 3 nätter nästa vecka skoj skoj hoppas på ett bra gäng! 
 
 
Dagens outfit
 
 
 
 
Ghost | |
Upp