Har du inget man kan dansa till?

Lördagkväll och missade även mellon denna afton. Gör inte mig så mkt, bara man får se finalen senare i vår :)
Har precis satt mig ner i soffan efter en händelserik kväll. Var till stallet och skulle rida ett pass dressyr på Ghost och slutade med att jag fick rida 2st dressyrpass efter varandra. För Alva ville att jag skulle rida ett ordentligt pass på honom med idag.
 
Vi hittade varandra mycket bättre idag och det för att allting gick så bra ridmässigt med Ghost idag och sen hade jag lite mer positivenergi i kroppen gentemot i torsdags när ridningen på Fidde var mer flaxig. Känner att det kommer bli riktigt bra med honom i vår!
 
Ghost körde jag ett riktigt styrkepass med övergångar, skänkelvikningar, byten och öppna och slutna. Fidde hade jag samma tänk på men något mindre krav på. Han är rätt svag i sina sidor men han gjorde en riktigt bra öppna i vänster varv och fina övergångar skritt till galopp och ner i skritt igen, faktist bättre än Ghost som blir en draghäst i dom sammanhangen. 
 
 
Sen när jag kom hem vid ca 20.30 la jag mig i badkaret och hade lite spamys, rakade benen och skrubbade fötterna med en fotskrubb som gör dom sjukt lena. Man glömmer allt för många gånger att ta hand om fötterna och jag som går i väldigt hårda stallskor mkt av min fritid får hemska fötter att ta hand om. Har även smörjt in mig med babyolja för att återfukta huden ordentligt. Ska försöka hinna med att gå och sola en 9 minutare imorgon på badhuset. Ska börja lugnt vill inte bränna mig det första jag gör nu i vår.
 
Just nu gör min sambo chokladbollar för vi har varit så hurtiga att vi inte hunnit köpa någe lördagsmyys idag <3
Fast egentligen ska ju inte jag äta snarre men jag kan inte hålla mig ifrån...
 
Vi är på gång starkare än förr!!!
 
 
 
 
 
Hälsa och träning | |
Upp