Upplev mer

Hejsan!
 
Så sitter man här denna söndag kväll igen och är rätt nöjd med hur helgen varit. Fint väder, mycket motion och även varit social med familjen. Wow!
 
 
Igår morse var vi morgonpigga och gick upp klockan 8, åt frulle och sen tog jag en PW på ca 1 timme. Gick längst kvisthammra och hem via socitetsparken och sen upp i stadskärnan men vek av vid frälsningsarmens backen och tog trapperna upp till bergsstugan som är rätt tuff. Joggade hela biten upp. Kan säga att jag var rätt anfådd när jag väl kom upp. Gick sedan hem i rasktakt med brännande muskler i lår och rumpa. Skönt!

Efter lite dusch och fix hemma gick Andreas och jag ner till stan och shoppade lite presenter och sedan när vi kom hem åkte vi till Väddö och min systerdotter som fyllde 4år i fredags. Käkade lite lunch och tårta där. Lekte lite med barnen innan vi sen åkte hem och tog det lugnt någon timme innan det var dags att sätta sig i bilen och åka iväg till mamsen för att grilla och fira hennes födelsedag. Hon fyllde ju år i måndags. Många som fyller år i April ;)
 
När vi sedan kom hem på kvällen kollade vi på Hypnotisören innan vi sedan gick och la oss. Sjukt äcklig film....
 
 
Idag tog jag en rejäl sovmorgon, åt lite frullebulle och sedan tog jag en promenad till stallet. Red ett ordentligt pass på Ghost, Varierade och red på båda ridbanorna. Värmde upp på stora ridbanan. Körde massa övergångar, ryggningar och lite galopp på volt. Koncentrerade mig på att släta ut  ländryggen och få bort svanken och även vara avslappnad i axlarna och sjunka med bröstet. Ghost gick jätte fint och när han kändes bra så gick vi upp till lilla ridbanan och körde igenom LA:1an några gånger. Första gången var han inte med på noterna men 2 och 3 gången gick det as bra! Avslutade med att köra lite trav och bryta av till skritt för att sedan rygga några steg och komma fram i trav direkt.
 
Han svarar riktigt bra på ryggningarna. Så kul! Vi avslutade med lite galopper där han gick väldigt fint och sedan avslutade jag med att trava av honom och sedan skrittade jag ut på långa tyglar runt hagarna. Vi red totalt kanske 1 timme och jag var så nöjd med honom, Känns lovande inför onsdag när vi ska tävla.
 
Imorgon ska Ghost gå ett dressyrpass med mamma och sedan ska han faktist få vila på tisdag. På onsdag sen så ska jag skritta fram honom ordentligt och försöka rida fram honom på samma sätt som idag. Hoppas på att nerverna inte sätter spöken i varken mig eller honom.
 
 
Tog en bild på Norrtälje hamn när jag var ute och gick igår morse
 
Min frullebulle idag
 
Hälsa och träning | |
Upp