Trapped in the fire just to see in your eyes

Hej sista april!
 
Är det bara jag som tycker tiden går för fort? Tyckte det var nyss jag vaknade upp på hotellet den 1 januari med dunkande huvud med en flaska champagne brevid mig. Tiden går fort när man har kul säger man ju och kul kan man ju verkligen säga att jag har haft årets första månader.
 
Januari var underbar med Sophie och Lamis sällskap på jobbet med 1D och fika. Massa promenader i kylan och prata i mun på varandra. Skratta åt roliga parodier och sparka fotboll på kontoret.
 
Under februari fick Ghost äntligen flytta ner i B-stallet och slippa ridskolehästarnas stall med sämre luft. Jag började hitta knapparna i dressyren för 100ade gången och allt flöt på bra. Jag startade årets första dressyr och red ihop 66%. I februari vankades det även fest och jag och Frida hade en riktigt lyckad utekväll på Mobergs. We rule the night! Det var även under februari jag blev lite nedstämd pga. vädret och började tröstäta ganska mycket skit. 
 
I mars började vårkänslorna sprudla i mig när solen sken typ en dag innan det började snöa igen :( Andreas åkte till Frankrike och jag Sophie och Lamis hade en riktigt mysig helg tillsammans. Var på min första begravning i mars... Ghost och jag ökade procenten och red ihop 68% i LCn i början på mars. Jag köpte ett promenadband så jag skulle komma igång med träningen på riktigt. Sista helgen i mars vann Ghost och jag över alla ridhästar på klubbdressyren och vårt lag kom 2:a. Sista dagen i mars hetsåt jag godis för sista gången!
 
April blev årets riktiga kom igång måndag. Jag har ökat mitt kaloriintag från 800 till 1200. Jag har gått PWs som tillsammans blivit 59km. Jag har gått ner 2kg. Denna månad har jag även tävlat årets första lokala tävling på en häst jag endast ridit 2 gånger tidigare. Tyvärr gick det åt pipan men hade inte förväntat mig så mkt mer. Andreas fyllde år och jag bakade en jätte stor tårta. Ikväll ska vi laga en god middag och Andreas skulle fixa efterätt :) Blir inte så speciellt mycket valborgsfirande för vår del då vi har Oscar och jag ska ju tävla imorgon.
 
Ha en trevlig Valborg allihopa! 
 
 
 
 
 
 
Våren 2013 | |
Upp