Shoutin' in the street gonna take on the world some day

Ny vecka nya tag. Hoppas att denna vecka inte blir lika full som förra. Höll på att bli alldeles snurrig i bollen i slutet av veckan. Igår var jag helt slut när jag kom hem från stallet vid åtta. Så slocknade som ett litet barn igår efter partaj.
 
Imorse var jag till stallet och passade hovslagaren som kom vid 8. Ghost fick äntligen av sina vintersulor och broddar så nu är han vår fin. Dyra skor fick han också! Tänk om man själv skulle köpa skor för 1400:- varannan månad. 
 
Helgen har rullat på fint. Fredagskvällen hade vi middagsgäster och på lördagen städade vi lägenheten för att sedan få lite fikagäster. På eftermiddagen tog vi en promenad till Grind och hämtade lite gamla leksaker från när jag var liten. På kvällen gick jag till stallet och joggade Ghost i ridhuset, 
 
Blev en sen middag vid tiotiden och lite tittande på Irene Huss innan det var dags att hoppa  i säng.
 
Igår ringde klockan tidigt och vid 10 hämtade Carro mig vid Volvo. Efter några gånger felåkande så kom vi slutligen fram till Vallentuna ridklubb. Skulle starta vid 14 så vi hade iallafall gott om tid. När vi väl var framme lastade vi ur och gick en promenad med Kråkan och fixa och donade lite grann med manen. Han var riktigt mysig att ha med på tävling. Varit med om värre kan jag ju säga :)
 
På framridningen kändes allting bra. Lite bakutsparkar och hoppiskutt men ingen fara. Så fort jag kom till rätt på honom så gick han som en klocka. Väl inne i ridhuset så försvann all energi och domaren var tydligen en drake som skulle äta upp stackars Kråkan. Så jag utgick på egen begäran. Jag gav upp som en liten loser. Men orkade verkligen inte ens försöka få det att gå bra. 
 
När jag kom hem sen lagade jag mat och hjälpte Andreas att sätta upp lite hyllor i vardagsrummet. Vi börjar få så fint i lägenheten. Så mysigt. 
 
Red Ghost ett pass nere på stora ridbanan på kvällen. Banan har ju förvandlats till värsta vattengraven. Jätte roligt att galoppera runt i vattnet. Ghost tyckte det var så där. Men han galopperade iallafall igenom flera gånger. Älskade ponny <3
 
Ett stycke Kråka
 
Provade tävlingsoutfiten på lördagen
 
 
 
 
 
 
 
 
Flytten | |
Upp