Fight for this

Imorse när jag ställde mig på vågen visade den -2kg wow nu har jag bara 4kg kvar till mitt mål fram till 12 augusti. Känner att hetsbanta inför resan inte kommer hålla i längden så jag kör på långsiktiga mål och försöker verkligen få en balans med ätandet och motionen.
 
Jag har nu under 3 veckor ätit mer än vad jag är van med. Har ökat mitt kaloriintag från 800-1000/dag till 1200 och det har varit kämpigt att komma upp. Har ätit väldigt mer varierat än vad jag van vid och det dagar jag motionerat mycket har det blivit 2mål riktig mat istället för 1. 
 
Jag har under dessa veckor kännt mig bättre när jag tränar, jag orkar mycket mer, jag har inte lika ofta yrsel och jag hetsäter inte när jag väl äter. Målet är ju att kunna leva efter normen och få i mig 2000 kcal men just nu känns det jätte svårt.
 
När jag legat på 1200 kcal har jag fortfarande gått ner i vikt och jag blev förvånad att jag första veckan gick ner 1,5kg. Så klart gick jag upp i vikt förra veckan pga. kalasen och Andreas födelsedag men det är ju bara naturligt. Jag är rätt hård på mig själv så när det blir sånna där höga kalori intag de dagarna så försöker jag ta i ännu mer sen när jag tränar för att vara säker på att fettet i maten inte sätter sig på fel ställe i kroppen...
 
 
Jag har gått ner 4kg sedan nyår. Rätt lite om man tänker efter men vågen stod ju stilla där i februari när allting var värdelöst och jag bara åt och åt. Sedan är ju inte jag överviktig och då är det svårt att gå ner i vikt + att jag har ju förstått att kroppen sattit sig på "spar" läge.
 
Någonting som alltid händer när jag hamnar här nere på kilorna jag väger nu är att mina annars obefintliga bröst är ännu mer obefintiliga och jag behöver inte ens ha BH utan räcker med en sporttop. Jag är helt platt. Lite muskler på detta och jag kommer se mer atletisk ut. Tycker det kan vara rätt snyggt och praktiskt att inte ha några bröst. I ridsport är stora bröst nästan döden för ryggen. Ett annat tecken är att midjan blir mer markerad och att nyckelbenen träder fram mer. Jag har väldigt svårt att få smala lår. Dels för mycket av min styrka sitter i låren pga livstids sittande på hästryggen och sedan för att jag verkligen ärvt min mammas kropp. Hon har också breda höfter och lår och när hon går ner i vikt smalnar hon också först av i midja och ansikte. Jag har lärt mig acceptera den uppbyggnaden av min kropp. Gäller bara att svarva om lite muskler så armarna håller sig slanka. Slappa armar kan vara det värsta jag vet. 
 
 
Någon av er läsare som kan rekomendera mig när jag ska gå upp i kalorintag?
 
Typiska ridtjejslår
 
Cameron Diaz är en kändis jag alltid tycker har en sundkropp. Nu har hon
dock gjort en bröstförstoring så bilden stämmer inte med hur hon ser ut nu.
Men om ni tittar på hennes lår och armar så
har ni min inspo där hur jag vill ha det :)
 
 
Allmänt | |
Upp