När alla sover djupt av dagens förvärv då kommer natten

Detta inlägg började med igår (måndag) morse liksom!
Klockan ringde vid 7 och jag var i stallet vid 8.30 cirkus :) Var riktigt kallt så mitt fleece underställ och mössa fick hänga på under ridturen på Ghost. Älskar min Glenn Gordon mössa som man kan ha under hjälmen, ett bra köp av mig! (y)
 
 
Idag när jag red Ghost skrittade vi först en vända i skogen och sedan travade lite på en skogs stig. Han var jätte het och på! Sedan när vi kom till galoppfältet så travade vi rätt mycket och jag hittade ett nytt ställe man kunde galoppera på som var helt torrt och plant. Fanns även 2 små stockar att skutta över. Ghost blev sååå glad! 
 
Var dock förvånad över att han är så lydig. Blev ju även det i fredags när vi var ute och cantra på fälten... IDAG när jag tränsa av såg jag vad anledningen var. På dressyren när Lamis tävlade så hade han tränset som jaktbettet sitter på! Och tyglarna satt på nedersta "ringen" där bettets läge är "skarpare" än när som jag brukar ha på övre "ringen" inte undra på att han varit lydig och fin varje gång jag ridit ut på honom :D
 
Ska nog ändra läget nästa gång och se om det är någon skillnad. Om skillnaden är stor och han är helt puckad får tygeln åka ner till nedre "ringen"för det är ju både skönare för mig och honom att jag ska slippa sitta och slita och bli arg när han bara ångar på. Mycket skönare nu när han stannar upp för små förhållningar! 
 
 
 
Nu ska jag fortsätta på inlägget idag (tisdag) tänkte jag!

På jobbet igår var det fullt upp från start tills jag stängde... Eller Lamis och Sophie kom och höll mig sällskap med en kladdkaka de sista timmarna, gott!
 
Sedan på kvällen så var jag i Rimbo och red lektion. Fick rida Monchis igen. Igår började jag gilla henne jätte mycket och jag fick ihop formen i alla gångarter på ett helt annat sätt. Förra veckan galopperade jag knappt på henne... Ah det var iallafall jätte kul att rida igår :D OS 2020 liksom <3
 
Idag vaknade jag lite för sent... Men kom till jobbet iallafall! Tråkigt väder så nu har jag bett ridskolan att Ghost ska få gå in tidigare på dagarna. Han står rätt bra i sin nya box med sin öppna yta och fönster och han är en inne häst. Han gillar inte när det är blött kallt och mörkt. Han kanske även blir lite piggare att rida nu också när han får vila lite mer timmar vilket är +++
 
 
Veckan som kommer blir en ridtur med Ghost imorgon bitti och sen till Rimbo på kvällen. På torsdag är det lektion i Vigelsjö, vi ska ha teori! Fredag blir det mys med Stefanie (tror jag) hon har inte svarat på mina sms... Annars får jag sitta ensam och övergiven i vår lägenhet! På lördag är det renovering av lägenhet hela dagen och middag hos pappa på kvällen! Söndag blir det klubbhoppning för Lamis och Ghost del så då ska jag coacha :D
 
 
Byebye!
 
 
 
 
Ghost | |
Upp