Jag svär att alla här sitter fast i psykosen

Frida är tillbaka!
 
Denna vecka ska jag skärpa mig ordentligt med bloggandet och jag har en känsla att denna vecka kommer bli den bästa ever <3 Dels fyller jag år och de är Stockholm International Horse Show på Glooobeeeen i helgen!!!! Kollade på alla avsnitt av Stjärnornas Hoppning igår kväll. Mårten Andersson vilken stjäärna <3 Är lättridning och trav samma sak?
 
 
Helgen som var har varit bra. I lördags slipade vi klart i vardagsrummet, bara sovdelen kvar och den ska Andreas ta när jag är på Globen! Vilken hjälte <3 Sedan städade vi satan. Fy fan för slipdamm...
 
I lördagskväll så var vi på Thanksgiving middag hos mina kusiner. Mycket söt och god mat men det är ju bara Thanksgiving engång om året så då är de ju okej :) Dock är de nu i slutet på november min viktuppgång alltid startar. Dels för att jag fyller år och har 100 släktingar så måste dela upp mitt firande på flera dagar, det är Thanksgiving och julgodiset börjar plockas fram. Men i år håller jag in på kolhydraterna och det vita giftet (socker)!
Gäller bara att hålla ingång och lägga in lite träning i vardagen så håller man kilorna på plats. 
 
 
Igår var det dags att börja fira min födelsedag :) Mina systrar med familj kom på kalas. Hade bakat tårta och muffins. Fick jätte fina presenter! Av Jossans familj en drinkbok med massa drinkrecept och tips och en ask choklad. Av Carros familj fick jag krukväxter, tulpaner och jätte fina chabby chick krukor och vasar. Fick även leopard mönstrade cupcakeformar av dom <3 Tack så mycket :D 
 
På kvällen vankades det middag på Antep med pappa. Åt jätte räkor med vitlöksmarinad. SÅ jäkla gott <3 Kanske inte så bra för miljön med räkorna där men ibland så får man käka lite omiljövänliga grejer :)
 
 
Natten till söndag ramlade jag ner från vår säng (igen) så mitt högra ben är ganska blått så Andreas och jag har sovit i vår bäddsoffa inatt. Mysigt<3  men sov rätt dåligt tyvärr :( Se hur vi ska lösa detta problem!
 
 
 
Från och med nu kommer vi alltid ha färska tulpaner hemma. Dock är vasen dom står i inte den från Carro. Ska försöka få till lite bilder på dom vaserna! 
 
Min tårta jag bakade tills igår. Hallon, banan och blåbärsfyllning, gjorde även en kladdkaka att lägga mellan sockerkaksbottnarna. Uppskattad!
 
Gjorde det rätt enkelt med graneringen, massa grädde och marshmallows! MUMS!!!
 
 
Nu ska jag ner i tvättstugan och hänga tvätt :)
 
 
Hösten 2012 | |
Upp