Can we stop this for a minute

Imorse ringde klockan vid 6.00 gick dock inte upp fören 7.00! Ja jag är en riktig snoozare ;) Åt lite gröt. Skönt med lite fullkorn i magen efter flera dagars onyttigheter. Gick sedan till stallet. Väldigt många vägar till stallet är avstängda pga bygget av den nya vägen så jag tog en ny väg och då var den självklart också avstängd så fick gå värsta omvägen i snöstormen... Typsikt! Men kom tillslut fram.
 
Tog in Ghost och borsta, spola ben osv.. Tränsade och gick till ridhuset. Har börjat rida honom mer barbacka för att kunna känna hur hans kropp arbetar under mig! Dock är han lite kantig så det gör lite ont och jag fick värsta sendraget i ljumsken så kunde inte galoppera ordentligt så löslongerade honom i galoppen hehe lat jag kände mig då! Sedan hoppade jag upp igen och körde en liten övning med skänkelvikning och lite volter. En övning jag kört på Valli i Rimbo. Han lossnade jätte fint i vänster varvet men i höger rymmde han ifrån mig hela tiden så fick sakta av till skritt flera gånger för att komma åt ordentligt. Han blev helt klart bättre men detta måste jag jobba mer med. Han blir så jäkla stark i sin vänstra sida när han inte orkar hålla ihop höger så då drar han iväg... JOPPIGT!!!
Men som sagt får jag igenom det fler och fler gånger kommer han bli bättre så småningom :)
 
Imorgon skulle Anna sno honom på morgonen. Men på fredag ska vi försöka komma ut i skogen. Hoppas vädret förbättras något bara :)
 
 
 
Ghost | |
Upp